Bedste robotplæneklipper til sumpet græsplæne?

Hej

Vi har haft en Alko Robolinho i 5 år, men vi er nu på udkig efter en ny, da den konstant sidder fast ved at grave sig ned i græsset.

Sagen er den, at vores græsplæne altid er sumpet og mudret efter bare den mindste regnbyge, og det kan hjulene på vores eksisterende tydeligvis ikke klare.

Derudover skal jeg hele tiden skovle vådt, fastklemt græs væk fra knivene for at den virker.

Vores plæne er 500m2 og budgettet er ikke for stort.

Nogle anbefalinger?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PeterHK skrev den 03-10-2023 07:07:42

Hej

Vi har haft en Alko Robolinho i 5 år, men vi er nu på udkig efter en ny, da den konstant sidder fast ved at grave sig ned i græsset.

Sagen er den, at vores græsplæne altid er sumpet og mudret efter bare den mindste regnbyge, og det kan hjulene på vores eksisterende tydeligvis ikke klare.

Derudover skal jeg hele tiden skovle vådt, fastklemt græs væk fra knivene for at den virker.

Vores plæne er 500m2 og budgettet er ikke for stort.

Nogle anbefalinger?

 Ligger jeres plæne lavt/dårligt eller kan den forbedres? Er den leret eller kompakt (traktose)? En løsning kunne være at investere mere i jordforbedring istedet for robot. Eks ved at proppe plæne og sprede strandsand for at forbedre plænens dræning. 


Med et lavt budget får du ikke en larvefodskampvogn af en robot, så jeg tror, du får samme problem fremadrettet uanset, hvis du ikke forbedrer jorden. 
Du kunne jo også montere nogle spiks på din nuværende Alko Robolinho. LINK


Vi prøver igen, i morgen --
Jord/sumpet ? og så blød at en robot går ned ? Hvordan ser en ud når i "går" på den ?
Omlægning med en stennedlægningfræser - og lad plænen "stå" i et år...

Bare mit bud....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis