Gipsplug med krog til 3 lag gips? Findes det?

Hej alle, 
Jeg er i færd med at lave en reol med træhylder, der hænger på 2 stålwirer i hver side (se billede). Selve reolen skal hænges op i 2 kroge foroven og forneden. Jeg har nu erfaret, at, det ser ud som om, min væg, som reolen skal hænge på, har 3 lag gips, så derfor leder jeg efter gipsplugs med kroge, der passer til 3 lag gips, og de skal kunne bære en del, da der helst skal kunne så glas, skåle m.m. på hylderne (5-6 hylder i alt). 
Så en noget tung konstruktion i sidste ende. 
Hjælp! Kan det lade sig gøre, tror I?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med nogle spring-fix'e, de kan tåle nogle tæsk. Muligt du kommer til at korte gevindstangen lidt ned, afhængig af hulrum i væggen.
Ja, jeg har godt tænkt på det, men jeg ved ikke, hvordan de vil reagere, når der kommer så mange kilo på, og når de sættes op vertikalt frem for horisontalt. Har du erfaring med det? :-)
Har kun testet dem i loft med tung belastning, mht udtræksstyrken ville jeg ikke være bekymret - en hurtig Google sagde 27kg per styk i 2 lag gips. Men du har en pointé i at indføringshullet er større end gevindstangen, og potentielt vil spring-fixen hænge lidt ned. Jeg forestiller mig du kan spænde møtrikken til og undgå det hænger, men muligt du må løfte genvindstangen lidt op ved at propper noget trykfast ind i hullet.
Du kan hjælpe den ved at udfylde under / omkring gevindstykke med tænd- eller tandstikker som er smurt ind i trælim. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ville sætte den i loftet. 90 grader er dum, specielt i gips

it is better to burn out than to fade away
Jeg ville bruge disse, disse i m6 der sidder en krave på den udvendige del, som gør at gipsplader ikke bliver trykket ned.
https://jcgruppenaps.dk/wp-content/uploads/2016/11/toggler-1030x773.jpg
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også