MF 265 start

En bekendt har en Mf 265 traktor, som ikke vil starte. Problemet er ret pludselig opstået, og skyldes tilstoppet diesel forsyning. Vi har skiftet brændstoffilter, udluftet rørføring til trykpumpe, udluftet på nedre og øvre skrue på pumpen, og ved dyserne en efter en. Sidste selvfølgelig med starteren i gang.  Der sidder et filter i tanken også, men diesel løber fint ved kondens skruen under filter glasset, når den åbnes, så jeg mener ikke det kan være problemet. Men det er begrænset hvad trykpumpen presser ud, når dyse rørene løsnes. Ejer siger at stop knappen er blevet strammere på det sidste også. ( mekanisk lukkeventil ) Brændstof filter var helt sat og der lå meget slam i skue glasset under. Det problem kender andre med traktorer sikkert også, men kan det slam ligefrem sætte sig i pumpen også? ( sugesiden ) - trykrør/dyser kan jeg ikke tro vil stoppe til. Der sidder en Perkins 4 cyl. på traktor. Er der noget jeg har overset? trykluft direkte ind i pumpen? ( obs fødepumpe/håndpumpe er ok, og tanken ligger øverst, så ingen problemer med forsyning derfra vil jeg mene )
Alle gode råd er guld
Vh. Carsten

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der ikke kommer ret meget ud når du skruer rørene til dyserne af, så kunne det tyde på at pumpen enten er stoppet til eller slidt. Prøv at blæse den igennem med trykluft og bremserens og se om det hjælper noget.
Vi fik aldrig ordentlig gang i traktoren, trods intensiv udluftning til/med dyser. Jeg hjalp ejer med at buksere den til værksted, da han ikke ville undvære den. 
Dommen kom sidste uge - tilstopning, rust og slitage i pumpen - det samme med dyserne, udskiftning - meget slidt starter, ombytter . ( sidste vidste jeg godt, for " lusen " ml. relæ og starter plus, blev nærmest rødglødende )
 Nu er han ikke typen der vedligeholder, før det nærmest er for sent, men prisen bliver så også derefter.
 Anslået kr. 20000,- alt incl.   

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis