Erfaring med stolpesten/stolpebærere

Hej alle, 

Jeg vil bare lige høre jeres erfaring med stolpesten ift stabilitet uzw vs. normal støbning.

Jeg skal lave mig en lille bitte hævet terrasse (ca. 70 cm høj) og måske 150x200 cm i grundflade. Bare, hvor man lige kan sidde med sin aften-G&T og nyde solnedgangen.
Og i stedet for det sædvanlige støberi, har jeg overvejet stolpesten. 

Er det stabilt nok? Og er der nogle overvejelser, man skal gøre sig eller ting, der er vigtige at huske?

På forhånd tak. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt fint :) Men har du overvejet jordskruer? Noget nemmere løsning til sådanne småprojekter. Det er dog dyrere. Har selv brugt combo mellem stolpebærere og jordskruer til mit skur (ca 25 kvm).
Sjovt, du skriver det, for jeg sad just i aftes og kiggede på dem som alternativ. 

Jeg blev så bare i tvivl om, hvor lange de bør være til mit projekt. 

Men det virker jo ret smart. Faktisk bruger jeg en jordskrue til parasol, og den står sgu godt. 

Philippe82 skrev den 02-10-2023 10:02:44

Det er helt fint :) Men har du overvejet jordskruer? Noget nemmere løsning til sådanne småprojekter. Det er dog dyrere. Har selv brugt combo mellem stolpebærere og jordskruer til mit skur (ca 25 kvm).

der er ikek nogen forskel på stolpesten og stolpresko som du selv støber ned, hvis du eller undlader at grave længere ned end nødvendig ( risiko for løs jord under stolpesten) og ellers stamper jorden godt omkring. 
Men du skal huske at stabilitet ikke er godt hvor træet skrues på stolpesko. Men det kan du nemt kompensere for ved at have et par skråstivere under terrasse, hvis den ene side ikke kan fastgøres til huset. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også