Festool støvsuger vil ikke starte?

Har en Festool støvsuger som pludselig ikke vil starte. Har brugt den flere gange de sidste par uger, men da jeg satte den til strøm i går og drejede knappen om på manuel, sagde det et stille klik og den startede ikke. Har prøvet forskellige stikkontakter men der sker intet.
Sætter jeg et værktøj til støvsugeren kan jeg starte værktøjet men støvsugeren tænder stadig ikke.
Nogen der ved hvad der kan være galt?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne lyde som et slidt relæ - hvis du har mulighed, så prøv at luse relæet på de terminaler, der starter sugeren.
Hvis der er en sikring/termorelæ, så check dette først. Husk at det samlede strømtræk fra værktøj og suger, ikke må være alt for højt, jævnfør dine sikringer. ( softstart kan begrænse )

cdp skrev den 01-10-2023 08:54:02

Det kunne lyde som et slidt relæ - hvis du har mulighed, så prøv at luse relæet på de terminaler, der starter sugeren.
Hvis der er en sikring/termorelæ, så check dette først. Husk at det samlede strømtræk fra værktøj og suger, ikke må være alt for højt, jævnfør dine sikringer. ( softstart kan begrænse )

Ved du hvordan jeg kommer ind til relæet? :)

Måske et print der er gået, hvor gammel er den?
Der er dansk Festool facebook gruppe (Os Med Festool), hvor der der sidder en del kompetente mennesker. Prøv evt. at melde dig ind og se om der ikke er en der kan hjælpe

Med venlig hilsen

Anders

Rixus skrev den 01-10-2023 09:45:01

cdp skrev den 01-10-2023 08:54:02

Ved du hvordan jeg kommer ind til relæet? :) 

Tænker du skal tage øverste del af beholder, så er der skruer under motor del..
Hvis det lykkes, så tag lige et billede af motordel.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis