Indbygning eller fritstående

Hej. Mit højskab til Kølefryseskab er ca. 60 cm. i hullet i bredden og skabet er ca. 63 cm. i bredden. Er det vigtigt at det skal være kølefryseskabe der er oplyst som indbygning jeg køber eller kan det både være fritstående og indbygnings?
Mit gamle kølefryseskab måler ca. 59,5 cm.
Hullet måler i højden ca. 190 cm. og kølefryseskabet ca. 183 cm.
Det ville være lidt øv at bestille det forkerte
Mvh. Arne

Mvh. Arne Jensen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Standart højskabe er som alm. underskabe 60cm. - den indvendige bredde vil så være 60-3,2=56,8cm.Køleskabe til indbygning er typisk 55cm, og dybden ligeså tilpasset skabet. 
Om der findes større højskabe er muligt, dette blot en rettesnor.

Tak cdp. Jeg har fundet noget der hedder et: Multi Living Xl højskab der findes både i bredde 60 & 63 cm. Måske er mit skab et sådant så jeg måske ikke skal være så bange for at bestille et kølefryseskab om det er et fritstående eller et til indbygning der dukker op. ?
Måske er der nogen derude der kan bekræfte min formodning ?
mvh. Arne 

Mvh. Arne Jensen
Du kan se i manualen hvad kravene til ventilationsåbninger er. Mit miele fritstående skal eks have min 4cm i den ene side, den anden side må være lukket. Desuden en 5cm dyb ventilationssprække ovenfor i hele bredden med adgang til fri luft.
Jeg har en formodning om at de 4cm i siden er af mindre relevans, har aldrig oplevet det blev varmt på siderne. Men det er som oftest fornuftigt at følge producents anvisninger.
Et fritstående køleskab er mere energibesparende end et indbygget køleskab. Et indbygget køleskab defineres vel ved at der kommer låger firsn køleskabet, så det ikke er synligt.
Dit skab med indvendig bredde på 60 cm passer til et standard køleskab på 59,5 cm.
Det “brede” køleskab kan også rumme mere.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis