Kuldebroer - sokkel

Vi har fået lavet køkken alrum i et huset fra 60erne ved at slå køkken, fyrrum og stue sammen. Dette er gjort gennem en enterprise.
Jeg har et spørgsmål til måden de har gennemført det på. Den gamle sokkel, der har ligget mellem køkken og fyrrum er ikke fjernet, men der er i stedet lagt lidt grus på og flamingoen er lagt ved siden af. Gulvvarmen ligger på et gitter over sokkelen. Er det okay? Eller kan det danne kuldebroer? Dernæst har entreprisen gravet en stor sten op de ikke gad bære væk, men har støbt i fundamentet og lagt gitter og gulvvarme over, men ingen flamingo, omkring, hvordan bør jeg reagerer. Er det også en kuldebro? Og kan jeg lade det være eller kan det skabe konsekvenser over tid fx fugt og kondens?
Vi har fået lavet køkken alrum i et huset fra... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Enterprisen mener, at sokkelen og stenen kan pilles op uden at konflikte med gulvarmen eller andre installationer. Dette vil de gøre til 20.500 kr. Sokkelen ligger under et støbt gulv, planker og det gitter gulvvarmen ligger på. Stenen ligger op ad fyret i krydsning af radiatorrør, væg, gitter, støbtgulv og gulvvarme. Jeg kan ikke forstå, hvis det kan ordnes uden at tage det hele op. Vi havde en anden håndværker, der skulle bedømme omfanget, som udtrykker, at det vil være det hele der skal op, da det konflikter med resten, hvad er jeres bedømmelse?
Det hele skal lave om, de bliver nødt til at fjerne betongulvet for at kunne fjerne den store sten og fjern den gamle sokkel for at kunne isoler det. gulvvarme er gemgående så de kan ikke bare lige grave ned i gulvet. Ellers skal der graves et meget stor hul for at komme ind under gulvet og fjerne sokkelen og den store sten.? kan ikke lige se hvordan fejl kan udbedres korrekt ud ikke at fjerne betongulvet.

Husk nu det er dem der har lavet gulvet der skal betale for denne meget store og åbenlys fejl. Du skrive nemlig som om at du skal betale de 20.500kr.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis