hvordan skærer man i Skumgummi madrasser??

Hej

Jeg skal skære nogle skumgummi madrasser til, hvordan gør man det så det bliver pænt ??

mvh
Erik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, uden at vide for meget om det, vil jeg tro det kunne gøres på en båndsav med et rimeligt resultat.

Mvh. Carsten
Se svaret i båd afsnittet....

MVH Njord
Hej
Du kan gøre det meget fint med Stanley Knive, dem du kan brække af.
Tag et helt nyt blad og kør den helt ud.

Tag en god kugle-tuspen og streg det op først.

Jeg har lige gjort det ved en juno Barneseng som så også skulle være rund i hjørnerne, og det blev bare perfekt.

biggrin biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Jeg er så heldig at have en båndsav, Emco 186, den kan, - forsynet med den rette klinge, - skære i alt lige fra skumgummi, flamingo, acryl, aluminium, frosset rugbrød (!), samt naturligvis træ.
Ethvert hjem burde have en! biggrin

Hans

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
en elektrisk kniv er det nemmeste og du får et pænt snit
jeg har selv tidligere forespurgt om det samme i dette forum men under rep båd. jeg har prøvet med en bølget brødkniv og en elektrisk og det var langt det bedste resultat med den elektriske
mvh
Per
Annonce

Elektrisk køkkenkniv er et rigtig godt værktøj til skæring af skumgummi. Årsagen er at de to klinger virker som en slags saks og giver et rent og glat snit. Brug en lineal, et brædt eller noget andet som "land", så går det nemt. 

Hvis man skal skære i facon, kan det betale sig at fremstille en skabelon af f. eks. et stykke spån - eller finerplade, og så skære efter den. 

Vh Frank 😊

Tomozy 😊
Tak for tippet med den elektriske køkkenkniv, Frank. Det virkede perfekt
Og selv tråden blev startet for 15 år siden dukker det så stadig op i en Google søgning og kan hjælpe os andre. ; )

Jeg takker også for tippet.
Jeg har lavet nogle bænke af genbrugstræ, og de skal naturligvis også have hynder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis