Forskalling loft til kip med troldtekt

Hej LDS'er

Hvordan laves forskallingen ved kippen når der skal monteres troldtekt.
Pladerne skal gerne flugte hinanden på begge loft sider af kippen, men det vil ikke ske hvis jeg køre den ene plade helt til kip og modsat støder den anden plade op til.

Jeg forstiller mig at løsningen er, at køre begge plader op mod kippen, så de indvendige kanter rammer hinanden. Eller køre man en plade helt til kip og skære den modsatte plade, således linjerne flugter. altså skære en plade tykkelse af.

Håber det giver mening.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Begge plader skæres af i smig der passer med taghældningen ( f.eks. 22 grader) Husk at starte med en pladebredde der passer så du har samme pladebredde ved væggen.

Selvbygger med stort S. 
så det er sammen princip som når der monteres fodlister som skæres i smig? det giver mening :) Tak
Men den vil så ikke kunne skrue de der 2.5cm fra kanten, så vil skruen komme lidt længere ned på den øverste plade tænker jeg?
Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener med at starte med en plade bredde?
Du skal netop ikke starte med en hel plade. Du skal starte med en strimmel som er lige så bred som den du slutter med så der ikke sidder en hel plade i kippen og en strimmel på 4 cm ved væggen da det ser forfærdeligt ud.

Selvbygger med stort S. 
Okay, så er jeg med - der måles ud, så mønsteret tilpasses :)
Tak for svar.
Og skrue i toppen kan godt sidde 2,5 cm fra kanten. Den kommer naturligvis noget længere væk fra den gemte kant øverst men det har ingen betydning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis