Udskifte wilo pumpe?

Hej

Min Wilo pumpe til gulvvarme er stået af, og den skal udskiftes.

Hvilken pumpe dimensioner har denne - se billede, og hvilken pumpe skal / kan den udskiftes med? Jeg har kun de oplysninger som fremgår af forsiden af pumpen…

Mange hilsner
Polite

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil skifte til Grundfos, så prøv at søge på “Grundfos udskiftningstabel cirkulationspumper”.

Søren O
Hej Søren

Tak, det har jeg også forsøgt men jeg kan ikke se på pumpen hvilken type den er, udover det er en wilo pumpe.

Mange hilsner
Polite

Find en Grundfos som passer i byggelængden og som bruger 0,2A ligesom den gamle, så går du ikke helt fejl af størrelsen.

fase
Ja, jeg må nok måle mig frem - det ville bare være optimalt hvis jeg havde en med de præcis samme mål, inden jeg skulle pille den gamle ned :-)

Mange hilsner
Polite

Du kan vel rimelig nemt måle om det er byggemål 180mm eller 130mm. Det ligner 130mm, men det er bare et gæt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Ja, det kan jeg - men følger alle pumpeproducenter standard mål i længden, fx 130 eller 180 for de her alm. cirkulationspumper?

Mange hilsner
Polite

Hvis du havde taget et bedre foto af pumpeenden så var det muligt, for os læser, at se alle info, der står på pumpeenden, så havde du nok også kunne få mere og bedre hjælp.  

Nu er det nærmest en gættekonkurrence!

Alle gængse pumpeproducenter følger normalt standard indbygningslængder, 130 og 180. 
Ja det er min opfattelse at det er standard. Og hvis du kan måle din til at være 130mm så er det bare at købe en ny. Jeg skal ikke kloge mig i hvilket mærke der er bedst, men har lige skiftet en grundfoss alfa 2 til en ny ud fra det jeg løseligt læste så er den også super til gulvvarme.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Ja, den er 130 og formentligt 1 tomme gevind.Den skal ikke være så kraftigt, det er kun 50 m2 gulvvarme og det skal bare være en med 2-3 trin.

Jeg har en ældre Grundfoss liggende som er 150, så det er formentlig også en standard

Mange hilsner
Polite

Kan du måle den til 130 mm så er det lissom ikke relevant om man også kan få en på 150mm. det skal være meget mærkeligt om ikke an alm pumpe passer med omløberne.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind