Afløb til brusekabine

Hej alle
Har dette afløb fra.min brusekabine og er lidt bekymret for det mellemrum som ses på billedet
Men hvis der ligger vand i "randen" rundt.om løber det ikke ud men er det normalt set ser sårn ud? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare spænde selve det runde i midten, det skal drejes med uret.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 26-09-2023 00:50:25

Tak for svar men synes ikke jeg kan rykke med den med fingrene ihvertfald🥴men er det farligt som det er nu da jeg mener det har været sådan hele tiden 

Barrettara skrev den 26-09-2023 00:58:06

Tak for svar men synes ikke jeg kan rykke med den med fingrene ihvertfald🥴men er det farligt som det er nu da jeg mener det har været sådan hele tiden

Det kan lave store skader hvis afløbet er utæt, så vandet løber ud under brusekabinen.

Er det umuligt at spænde det sammen, kan en løsning være at få det fuget med en god fugemasse, så det bliver tæt, du skal gøre det hele så rent som muligt først.
Jeg kan anbefale denne her fugemasse, den binder godt på plast, og også på let fugtige overflader, den er lidt dyr, men synes den er pengene værd, den har jeg altid på lager. Den har så den fordel, at den ikke tørre ud i patronen, selv om man har brugt af den.
Her i patron med 310 ml, til 159 kr LINK
Her i tube med 100 ml, til 109.95 kr, (det burde passe fint til din opgave) og du behøves ikke at købe en fugepistol) LINK

je_ns skrev den 26-09-2023 11:06:22

Barrettara skrev den 26-09-2023 00:58:06

Det kan lave store skader hvis afløbet er utæt, så vandet løber ud under brusekabinen.

Er det umuligt at spænde det sammen, kan en løsning være at få det fuget med en god fugemasse, så det bliver tæt, du skal gøre det hele så rent som muligt først.
Jeg kan anbefale denne her fugemasse, den binder godt på plast, og også på let fugtige overflader, den er lidt dyr, men synes den er pengene værd, den har jeg altid på lager. Den har så den fordel, at den ikke tørre ud i patronen, selv om man har brugt af den.
Her i patron med 310 ml, til 159 kr LINK
Her i tube med 100 ml, til 109.95 kr, (det burde passe fint til din opgave) og du behøves ikke at købe en fugepistol) LINK

Men er netop i tvivl om den er utæt og om man kan konkludere det alene af billedet for har ikke oplevet der løber vand ud under kabinen eller dårlig lugt og den sidder nærmest sådan forhøjet hele vejen vejen rundt 

Det er jo ikke sikkert den er utæt, men muligheden er der.
Kan du ikke komme til at fjerne en dækplade, så du kan få et kik under brusekabinen?

je_ns skrev den 26-09-2023 16:41:18

Det er jo ikke sikkert den er utæt, men muligheden er der.
Kan du ikke komme til at fjerne en dækplade, så du kan få et kik under brusekabinen?

Jeg tror ikke som sådan den er utæt for vandet taget lang tid om at komme ud og vand ligger tit i den ring rundt om hvis det giver mening.. mit spørgsmål er mere om det er normalt  der er sådan en sort stykke og den er lidt hævet i forhold til resten? 

Har en udlejer der tror han er vvs uden at være det så jeg vil helst røre ved så lidt som muligt 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis