Boring i terrazzo væg

Jeg skal have et skab op, men min boremaskine vil bare ikke igennem væggen. Ud fra mine bedste evner kan jeg fortælle at væggen er terrazzo, og jeg bruger en maskine med slag.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt? Jeg kommer cirka 1cm ind i væggen og så sidder jeg fast.

Billede 1: et eksisterende hul i væggen, for at vise hvad jeg tror er terrazzo.

Billede 2: boremaskinen.

Billede 3: de bor jeg har prøvet.

Jeg har en idé om at der skal bruges diamantbor, er det korrekt?

Al hjælp er værdsat, tak på forhånd!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS  
Du skal have fat på en borehammer, kan leje en i et byggemarked, eller hvis du bor til leje, kan du nok låne en af  viceværten.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 25-09-2023 16:57:52

Velkommen på LDS  
Du skal have fat på en borehammer, kan leje en i et byggemarked, eller hvis du bor til leje, kan du nok låne en af  viceværten.

Jeg prøver med viceværten i første omgang, men det kan godt tænkes jeg skal have fat i en selv. Nogen mærker du kan anbefale?

Og mange tak for svaret, du har helt sikkert ret!
HvemKaLukas skrev den 25-09-2023 17:36:04

je_ns skrev den 25-09-2023 16:57:52

Velkommen på LDS  
Du skal have fat på en borehammer, kan leje en i et byggemarked, eller hvis du bor til leje, kan du nok låne en af  viceværten.

Jeg prøver med viceværten i første omgang, men det kan godt tænkes jeg skal have fat i en selv. Nogen mærker du kan anbefale?

Og mange tak for svaret, du har helt sikkert ret!

Nu er det nok sjældent du skal bruge sådan en borehammer, så en af de billige ville nok være et fornuftigt valg.

Eks. som denne her, til 398 kr. der er også 3 bor med LINK
Vil du have en bedre kvalitet, og en mere handy maskine, kunne denne her fra Bosch til 699 kr. være et bud, der følger ingen bor med. ​LINK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Har du prøvet med slagboremaskinen og et vidiabor Det midterste i billedet med bor. Du skal ikke trykke voldsomt hårdt på boremaskinen, når du borer. I øvrigt kan jeg anbefale den Bosch, der er anbefalet.

fase
Du kan også købe et diamantbor til 108 kr:
https://www.harald-nyborg.dk/vaerktoej/tilbehoer-til-elvaerktoej/bor
Annonce
S. Fabrin skrev den 25-09-2023 19:21:52

Har du prøvet med slagboremaskinen og et vidiabor Det midterste i billedet med bor. Du skal ikke trykke voldsomt hårdt på boremaskinen, når du borer. I øvrigt kan jeg anbefale den Bosch, der er anbefalet.

EDIT: kan se jeg ikke har maskinen til sådan en rund sjover, desværre…

Jeg har ikke et diamantbor lige ved hånden, så det skal købes. Gør det en kæmpe forskel ved boring i sten som terrazzo/beton? Jeg kunne nemlig godt overveje at købe et mindre sæt.

Og kender du til holdbarheden på sådan et bor?
Den maskine, du kan anbefales at bruge er denne BoschDen kræver bor med en SDS hals, som kan købes i sæt. Den kan absolut anbefales. Det vidiabor, jeg har omtalt, er bor der holder længe. Boschen kan også bore og skrue.
De bor Thomas_Mygind anbefaler er beregnede til at skrue på en vinkelsliber.

fase
S. Fabrin skrev den 26-09-2023 08:17:01

Den maskine, du kan anbefales at bruge er denne BoschDen kræver bor med en SDS hals, som kan købes i sæt. Den kan absolut anbefales. Det vidiabor, jeg har omtalt, er bor der holder længe. Boschen kan også bore og skrue.
De bor Thomas_Mygind anbefaler er beregnede til at skrue på en vinkelsliber.

Hej Fabrin, beklager jeg troede begge beskeder var dine. Jeg kan fornemme jeg skal have fat i en borehammer, den vil klart gøre meget af mit bore-liv nemmere.

De SDS bor du anbefaler, ville det være noget a la dette (altså ikke diamantbor)?

Tak for hjælpen champ!
Hvis du køber den Bosch borehammer, jeg omtaler, kan du købe et sæt bor som dette , så er du forsynet til de fleste opgaver.

fase
S. Fabrin skrev den 26-09-2023 09:03:19

Hvis du køber den Bosch borehammer, jeg omtaler, kan du købe et sæt bor som dette , så er du forsynet til de fleste opgaver.

Jeg fik hjælp af en vicevært, som fik det ordnet med en borehammer. Det bliver dog helt klart en fremtidig løsning med at købe min egen, så mange tak for anbefalingerne champ!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis