Indbygningshøjttaler i loft

Hej LDS

Jeg overvejer at installere indbygningshøjtalere på et badeværelse, som jeg er ved at renovere.
Da jeg har gang i en større renovering inkl. opbygning af ny etageadskillelse har jeg nem adgang og kan forberede installationen og de omkringliggende bygningsdele.
Er der nogen som vil dele deres erfaringer med indbyggede højtalere?
Bør der laves en særlig kasse/indkapsling af højtaleren i loftet?

Overvejere at bruge Sonos, da dette mærke går igen andre steder i boligen som normale højtalere.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg overvejede det også, men synes teknologien er for ringe, specielt hvis det skal udvides til flere rum.

Sonos højttaleren er bare en højttaler og du skal have deres forstærker ved siden af. Det bliver hurtigt meget dyrt hvis du skal have flere rum/højttalere.

Du skal også overveje hvor du vil have forstærker(ne) til at stå. De bør ikke stå på loftet.
Jeg ville starte med at finde nogle højttalere, der var egnet til den høje luftfugtighed, som kan opstå i badeværelser. Så er det vel bare at følge producentes monteringsanvisning. Hvis man bekrymrer sig om stereo-virkningen, bør man tage hensyn til, hvor man normalt opholder sig i rummet.



Jeg ville gå til lægen og få tjekket de 2 udløbsventiler i den nedre region,
derefter tjekke dit nuværende forbrug af varmt vand ved 1 musiknummer og gange den omkostning op i om det egentlig er det værd.
larsen56 skrev den 25-09-2023 12:11:32

Jeg ville gå til lægen og få tjekket de 2 udløbsventiler i den nedre region,
derefter tjekke dit nuværende forbrug af varmt vand ved 1 musiknummer og gange den omkostning op i om det egentlig er det værd.

Det handler om de små glæder i livet, og den ''luksus'' man kan give sig selv, ved at lave det selv. (vil dog ikke kalde en højtaler på badeværelset for luksus)

Jeg kan selvfølgelig også helt spare badeværelset væk, og besørge i haven. Hvilket din filosofi oprigtigt ligger op til :D

larsen56 skrev den 25-09-2023 12:11:32

Jeg ville gå til lægen og få tjekket de 2 udløbsventiler i den nedre region,

Hvad har det med sagen at gøre?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ast skrev den 25-09-2023 08:59:38

Hej LDS
.
Er der nogen som vil dele deres erfaringer med indbyggede højtalere?
Bør der laves en særlig kasse/indkapsling af højtaleren i loftet?

 jeg har kigget rigtig meget på bekent.dk De har nogle fede guides osv. de virker så helt fantastiske nørdede omkring det hele at jeg tror på hvad de siger og vil. Inkl. kasse på loft og alt du eftersøger.

obs. Jeg har ingen andel i deres forretning, bare fan af deres nørderier ;-) 

Med venlig hilsen!

K A
larsen56 skrev den 25-09-2023 12:11:32

Jeg ville gå til lægen og få tjekket de 2 udløbsventiler i den nedre region,
derefter tjekke dit nuværende forbrug af varmt vand ved 1 musiknummer og gange den omkostning op i om det egentlig er det værd.

 Er det misforstået, dårlig humor, eller? 👀

Jeg havde nok købt en billig ikea sonos højttaler, og bygget den ind i en kasse som kan åbnes nedefra.
Lemmen kan være stof på en ramme, som lader lyden gå igennem, og lukkes med magnet.
Ikea sælger også beslag til deres sonos så den kan skrues fast.
Så har du billig lyd med fuld kompatibilitet med dit eksisterende system.

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis