Varme genindvinding på badeværelse?

Hej med jer.

Jeg har sådan en ventilator siddende på badeværelse tidligere ejer har monteret.
Den er faktisk ik sat til, sagen er at det trækker kold luft fra den når vinden vender rigtig. Så jeg overvejede om jeg kunne sætte en varme genindvinding ventilator ind i stedet for?

Det er denne model jeg havde kigget på i ø100.

https://www.wattoo.dk/klimair-unoklima-ventilator-m-varmegenindvinding-hvid-oe100-mm-9909001454?gclid=Cj0KCQjwvL-oBhCxARIsAHkOiu3ch9x79XDzXhUCaN2pLp2TLDTxUbOuf4_Jj1QinLdr4m7Woh2XGCoaAmF4EALw_wcB#ws-productView-specs

Jeg vil bare gerne undgå træk, og evt få mere udnyttelse af udluftningen frem for bare at puste kold luft ud af huset, også få flyttet lidt luft rundt generelt.

Jeg kan så godt se at de skriver den godt kan sidde på badeværelse, men man ikke må puste luft ind på et badeværelse. Det må da være bedre end det er nu, med et vindue der står på klem efter bad?

Findes der andet til opgaven jeg ikke er bekendt med?

God dag,
Hilsen Rasmus 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal være opmærksom på, at slår du blæsefunktionen fra, får du ingen varmegenvinding. Den vil blot køre som en almindelig ventilator.

Hovedårsagen til at man sætter en ventilator i et badeværelse er for at få fugten ud. Fugt kan give svamp og fugten ødelægger huset. Hvis man blæser ind i badeværelset, vil fugtigheden blive presset ind i bygningsdelene og ventilatoren vil være mere til skade end gavn. Så lad være med det. Den omtalte ventilator giver ikke rigtigt mening i et badeværelse. Den ville nok også få problemer, med kondens i varmeveksleren, når der bades.
Tak for hjælpen 🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis