Toilet der lækker fra skruerne

Hej
Vi har et Ifö Sign toilet, der lækker vand ud på gulvet fra skruerne som går ned i gulvet. Vi synes det sker, når vi trækker ud. 
Er der nogen, der har prøvet det eller kender til det problem, og ved hvordan man fikser det?

Vh Anders
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fonzelius skrev den 24-09-2023 17:48:52

Hej
Vi har et Ifö Sign toilet, der lækker vand ud på gulvet fra skruerne som går ned i gulvet. Vi synes det sker, når vi trækker ud.
Er der nogen, der har prøvet det eller kender til det problem, og ved hvordan man fikser det?

Jeg ville afmontere for at sikre, at kloak tilslutningen er tæt. Er du sikker på, at det ikke blot er kondens?

Er dit toilet revnet? Ellers kan det ikke lade sig gøre da der ikke er vand i nærheden af skruehullerne. Den sorte linie på billede 2 er det snavs eller en lang revne?

Selvbygger med stort S. 
Hvis kloaktilslutningen ikke er helt tæt, så kan der komme vand / fugt ud under toilettet, som så igen vil fordampe eller presse sig ud omkring skruerne. Toilettet skal afmonteres, og så skal tilslutningen gennemgås for utætheder. Jeg vil gætte på, at der er godt og grundigt ulækkert under det toilet..

Hellere leje end at bo på gaden.
Er der noget særligt jeg skal gøre for at afmontere, udover skære fugen op, lukke for vandet og løsne skruerne?

Vh Anders
Fonzelius skrev den 24-09-2023 19:45:16

Er der noget særligt jeg skal gøre for at afmontere, udover skære fugen op, lukke for vandet og løsne skruerne?

Nej, men hvis jeg var dig, så ville jeg have noget sugende (gulvklud og spand) ved hånden, inden du begynder at skære i fugen. De sorte flisefuger i gulvet er våde, så der kan gemme sig en klam overraskelse bag fugen..

Du bør desuden overveje ikke at fuge hele vejen rundt næste gang. Hvis der er et usynligt hul i fugen bag toilettet, så har fugt fra kloaken et sted, det kan undslippe.

Annonce
Nu er det sikkert et godt brugt toilet. Jeg har monteret et almindeligt toilet, hvor der med det samme kom vand ud under når man skyllede ud. Jeg opdagede det inden fugning så på den måde ingen problem. Der var simpelthen en støbefejl så vandet kunne komme ind under toilet oppe fra skyllekanten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det lyder meget underligt, hvis der kommer vand fra skruerne. Prøv at se om I kan tag det på "fersk gerning", inden I løfter toilettet (det kan let blive indstændigt). At der kommer lidt kondens på ydersiden af kummen er meget normalt.

Tør kummen godt af. Skyld ud nogle gange. Vent et øjeblik. Tør kummen af udvendigt igen, så I er sikker på at det ikke er kondens, der samler sig. Hvis der kommer vand op fra skruerne er der et problem der skal gøres noget ved. Hvis der ikke er noget vand, når I tørrer kummen udvendigt, er problemet blot kondens.

Hvis det blot er kondens, når I lige har været i bad, skal I ikke bekymre jer. Hvis der også er kondens på andre tidspunkter, når I bruger toilettet, er udluftningen i badeværelset måske for dårlig.

GodeVen skrev den 25-09-2023 12:21:07

At der kommer lidt kondens på ydersiden af kummen er meget normalt.

Er kondens fra bad mv. brunt hos dig?   

Fonzelius skrev den 24-09-2023 17:48:52

Hej

Har selv et Ifo sign. Der er hul på bagsiden. kan du ikke se ind til herlighederne?
Er det noget det er begyndt på eller har det altid gjort sådan? 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis