Loftlem

Hej, jeg har en loftlem hvor stigebeslag er fastgjort med 4 træbolte .. hoved af bolt er synlig under pladen .. så når det fryser dannes der kondens. Er jeg tvunget til at fjerne disse bolte eller er der en anden løsning?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løsning kan være at lave en isolerings plade over lemmen. Ellers må du skrue en række almindeloge træskruer nede fra og så fjerne de gennemgående bolte. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 24-09-2023 00:21:07

Løsning kan være at lave en isolerings plade over lemmen. Ellers må du skrue en række almindeloge træskruer nede fra og så fjerne de gennemgående bolte. 

Tak for svar, jeg må prøve. Vh. 

Jeg ville også forsøge at isolere den kolde ende af boltene.
Afhængig af opbygning ovenpå på lemmen, så evt med fugeskum, - det bliver måske ikke det kønneste, men er let at påføre og isolerer godt.
Men undgå at ramme uønskede steder, for det er lidt noget stads at fjerne. Og vær opmærksom på at det udvider sig meget.
Jeg vil foreslå at lave en karm rund om loftlemmen i loftrummet, så du kan lave en ekstra aflukning med en krydsfiner- eller flamingoplade. Det bedste ville være at lave noget stabilt der kunne forsynes med tætningslister.
Jeg ville ikke udskifte bræddeboltene med skruer - det skal være en sikker samling.

Søren O
Søren O skrev den 24-09-2023 10:10:58

Jeg vil foreslå at lave en karm rund om loftlemmen i loftrummet, så du kan lave en ekstra aflukning med en krydsfiner- eller flamingoplade. Det bedste ville være at lave noget stabilt der kunne forsynes med tætningslister.
Jeg ville ikke udskifte bræddeboltene med skruer - det skal være en sikker samling.

Ja, det kan være en løsning og vil være forholdsvis nemt at lave, tak for tippet

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis