Pvc rør under fliser

Hej! Vi bor pt i australien og vil h’erne lave et lille område med fliser udenfor vires soveværelse. Det er cirka 3x2 meter. Det er svigermors hus, og vi må ikke  ændre på noget. Hun har lige fået opsat en vandopsamlingsbeholder og de har i den forbindelse “nedgravet” et par nye rør et nogle steder. Desværre har de lagt en del af pvc rørene meget højt lige der hvor vi vil have en lille veranda (se fotos). Ingen ved hvorfor. Det bliver ikke ændret desværre. Det er blevet diskuteret.

Mit spørgsmål er, hvordan kan jeg sikkert lægge fliser ovenpå så røret ikke ødelægges pga tryk? Vi skal bruge området til bord og bænke, lidt potteplanter, grill, og vil h’erne kunne stille ting ovenpå fliserne over røret.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med en terasse af træ.
Rørene kan sagtens tåle lidt belastning, hvis du sørger for at de understøttes ordentligt i komprimeret GRUS. Det ligner mest jord på billederne men det skal være mere grus agtigt.
Ved ikke hvad de kalder det i AUS  
Der skal komprimeres 15cm under og godt op på siden af rørene i 15cm bredde.
Og selvfølgelig et par cm grus over til at rette af i.
Alternativt lægger du aflastnings fliser langs rørene så de ligger et par cm over rørene og lægger fliser derefter.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis