Vaskeskab til afløb i gulv

Vores vaskeskab inkl. håndvask på badeværelset skal skiftes grundet fugtskade. Rørføring til vand er ekstern fra gulv og afløb til vask er også i gulv under vaskeskabet, hvilket lader til at være lidt en udfordring, når jeg skal købe et nyt vaskeskab. De fleste er med skuffer og kun plads til vandlås og altså til afløb i væg tænker jeg. Enkelte har plads til ekstern rørføring bag skuffer, men kan ikke finde nogen der har “åben” bund, eller hul i bund, så afløbet og rør kan komme fra gulv i stedet for væg… Det vi har nu er vist hjemmegjort af tidligere ejer. Men er det virkelig så “sjældent” at have afløb i gulv, at man er nødt til at bygge noget selv? Er fer noget helt basalt jeg overser:-)?
Bh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror jeg må misforstå spørgsmålet, for umiddelbart er løsningen da simpel: bor et hul i bunden, så rørene kan komme igennem?
Ahh, det var smart med 3D modellen - det giver godt overblik. Måske det vil kunne være der👍
Og ja, det vi har nu har udboret et hul, men alle (de pæne) vaskeskabe har skuffer, hvor der er lidt sværere - tænker jeg - så der kræver det mere plads bag skufferne end jeg lige kan se der er…
Vælger du selv at bore huller, kunne du lave en skabelon i f.eks. pap eller krydsfiner.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis