Spørgsmål om skunk og renovering.

Hej med alle jer kloge folk.
Jeg er startet et projekt renovering af min første sal i hus fra 1910.
Jeg har et spørgsmål om det er okay at fjerne skunk helt mens jeg laver nyt gulv og isolering og sætter ny skunk i efter ?
Og de tidligere ejere har flyttet skunk længere ind men ikke alle steder og vil høre om jeg kan forsætte som dem der hvor der mangler eller bære de sidste stolper for meget ?
På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er virkelig mange som har også flyttet "stolen" længere ned. Og det er tilsyneladende gået godt hos dig, så det ville jeg da fortsætte med. 
Du kan godt lade isolering gå helt ned imod tagfod, .og så bagefter sætte skunk væg op, stort set uden isolering. Det er det man kalder varm skunk. Det er en fordel hvis du ønsker at have f.eks. vand eller varerør liggende.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik.
Tak for svaret. Ved du om jeg kan fjerne alle skunk stolperne midlertidigt, mens jeg laver nyt gulv og sætter nye i efter ?
Nej det ville jeg ikke gøre. Du kan vel heller ikke bare stille skunk stolper op på gulvet, og hvorfor i det hele taget have gulv inde i skunk. 
Det er klart at spær er dimensioneret til både snetryk og storm så på rolige dage uden sne kan det måske lade sig gøre, men jeg synes ikke rigtig at kunne se fordelen i det. Og ved du om der kommer storm medens du har det taget væk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik.
Havde tænk mig at flytte de nye skunk stolper ned under gulvet, altså der hvor de egentlig rigtig skal være, så de ikke står på gulvet som nu og nårbjeg siger gulv i skunk mener jeg egentlig bare nye plader og ikke gulv plader.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis