Vand kommer ud fra sæbeskålen i vaskemaskine..?

Hej alle.

Jeg er lidt i vildrede.. Der løber vand ud under sæbeskålen på vores Bauknecht vaskemaskine og ned under maskinen, når den fylder under en vask. Jeg har talt med support hos Whirlpool og de anbefaler at jeg tager toppen af, og renser den plade med dysser, som sprøjter vand ned i sæbeskålen. Dette har jeg gjort. Renset og afkalket. Det hjalp lidt i starten men nu løber der en del vand ud af den alligevel. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Har i nogle bud på hvad der kan være årsag til dette? sæbeskålen er ren og uden kalkaflejringer. Kan ikke selv se en årsag til dette...!

På forhånd mange tak for jeres inputs...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidst jeg så dette, så var det røret/slangen fra sæbeskuffen der var stoppet delvist til af sæbe. det var så på en siemens maskine.

Jacob
Ja, de skriver det samme på nettet   
https://www.nettoparts.dk/shop/diy-fejlsoegning-vaskemaskine-vand-saebeskuffe-8861s1.html?CookieConsentChanged=1
ahh okay.. Mange tak for jers svar. Jeg har allerede prøvet at hælde varmt vand ind hvor sæbeskuffen sidder, og det røg lige igennem.. Men jeg må have skilt den ad igen og kigge på den slange.. tak! :-)
Det er grundlæggende et dumt design. Vi havde samme problem med vores maskine, hvor vi 2 gange fik udskiftet toppen af sæbeskuffen, fordi de små huller kalkede til. Maskinen fik dødsstødet da varmelegemet senere stod af

Med venlig hilsen

Anders

Tak for info. Jeg må i gang med at undersøge prolemet!
Du kan tage toppladen af og sæbeskuffen ud. Så kan du tage hele boksen af ved at tage 3 - 4 skruer forfra. 
Hele boksen er så til at skille ad og rengøre i alle delene, så de små brusehuller bliver åbne igen. 
Det er nok ikke kalk så afkalkning virker ikke rigtig her. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis