Efterisolering af loftrum

Hej,

Vi skal have efterisoleret vores loft med omkring 250mm indblæst papiruld, eller lign. Som det er pt. har vi kun 100mm gamle batts, og alt hvad der sker udendørs er meget lyt. Jeg tænkte det ville dæmpe lidt på støjen udenfor, men en bekendt fortæller mig så, at han var blevet rådet til at bruge rockwool batts som efterisolering, da det støjdæmper mere.

Er der nogen som har erfaring her?

På forhånd tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen erfaringer?
Jeg har ikke erfaring med i forhold til lydisolering, men ulempen ved rockwool bats er, at de kan være svære at lægge uden er der kommer revner ved spær og andre samlinger. Her virker granulat bedre, fordi det er mindre og derfor "lukker" hullerne.

Da vi skal til at i gang med samme projekt har jeg forhørt mig hos et par fagmænd, der alle anbefaler granulat. Dette er dog mere af et varmeisolerings hensyn end lydisolerende.

Hej Cozco,

Tak for dit svar.
Det var egentlig også vores plan i første omgang, og sikkert også det som bliver løsningen :)
Granulat isolere generelt dårligere end rockwool da det har en højere densitet. Men en højere densitet kombineret med krav om mere granulathøjde - for at få den samme isolering som rockwool - betyder at granulat burde dæmpe støjen bedre.
I praksis vil jeg dog ikke tro at det gør den store forskel om man bruge rockwoll eller granulat som ekstra isolering.
Tak for svar Thomas.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis