Konvertere højtaler kabler

Jeg har højtalere med klassisk kobber kabel. Kan jeg konvertere disse til normale højtaler-Jack type kabler (dem, der passer ind i fjernsyn og lignende - ikke mini Jack)
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mellem disse to 
Det er mange år siden jeg har set et fjernsyn med udgang 4/8 ohms højttalere. Derimod er det meget almindeligt med udgang til højttaler med indbygget forstærker.

Hvilket TV er det?
Det er jo nemt nok at lodde to kobber kabler sammen. 
Men jeg ville nok lodde det sådan, så det tunge kabel kan ligge på gulvet,  så det ikke trækker i det lille bananstik og så lade det tynde kabel med stik være så langt, så det kan når fra gulvet og op til stikket på TV.   
Det letteste er at købe bananstik med skrueterminaler som dette. Det kan klare mindst 4,5 kvadrat, så det er bare at skrue det på det bestående kabel. Så vil højttalerne kunne tilsluttes en traditionel forstærker.

https://www.avxperten.dk/bananstik/bananstik-metal-goobay-roed.asp


Annonce
GodeVen skrev den 21-09-2023 14:45:15

Det letteste er at købe bananstik med skrueterminaler som dette. Det kan klare mindst 4,5 kvadrat, så det er bare at skrue det på det bestående kabel. Så vil højttalerne kunne tilsluttes en traditionel forstærker.

https://www.avxperten.dk/bananstik/bananstik-metal-goobay-roed.asp


Fedt! 


Det er et samsung, men det er også samme type stik der bruges til streaming forstærkere vil jeg mene. Der er nærmest intet der bruger de gammeldags stik  

Har kig på en sonos stream forstærker. 
De stik som er vist på billedet er IKKE højtalerstik men phonostik også kaldet rca stik og på Samsung tv bruges de normalt til igangsat signaler og IKKE til udgange
Samsung benytter kun mini Jack stik på ældre modeller tv til hovedtelefoner - på nyere er der ikke mulighed for det - der er kun en digital udgang som kaldes toslink som benyttes hvis du f.eks..  vil tilslutte en sound bar

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn skrev den 26-09-2023 16:25:10

De stik som er vist på billedet er IKKE højtalerstik men phonostik også kaldet rca stik og på Samsung tv bruges de normalt til igangsat signaler og IKKE til udgange
Samsung benytter kun mini Jack stik på ældre modeller tv til hovedtelefoner - på nyere er der ikke mulighed for det - der er kun en digital udgang som kaldes toslink som benyttes hvis du f.eks..  vil tilslutte en sound bar

 Du har skam ret! TAK! Jeg skal fra ab højtaler kabel til en media streamer (nok sonos). Er det rca kabler det hedder?

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis