Kan man lægge fliseklæb ovenpå fliseklæb?

Jeg har et badeværelse hvor gulvet er brækket op og der er et godt stykke op til afløbet. Alt for meget hvis jeg lægger fliseklæb og derefter fliser. Afløbet vil altså stå højere end gulvet.
Kan jeg lægge fliseklæb i et 5-10mm lag på gulvet og lade det tørre og så derefter lægge nyt fliseklæb og fliser ovenpå for at komme i det rette niveau?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du godt, men du kan også bare regulere højden på fliserne ved at lægge ekstra klæber på.

Hvis det er hele gulvet der er for højt er det langt lettere at spartle op til korrekt højde med fald.

Selvbygger med stort S. 
5-10mm skal laves i gulvspartel. Husk primer før spartling, primer skal være den producenten af gulvspartel anviser.

Alfix planemix 20 fra jem og fix er umiddelbart billigste bud pt. Men LIP laver tilsvarende produkter.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 21-09-2023 10:31:16

5-10mm skal laves i gulvspartel. Husk primer før spartling, primer skal være den producenten af gulvspartel anviser.

Alfix planemix 20 fra jem og fix er umiddelbart billigste bud pt. Men LIP laver tilsvarende produkter.

Hvorfor kan man ikke bare bruge fliseklæb? :)

Det kan godt være at du kan slippe afsted med det. Men gulvspartel er mere kompakt, og derfor mere stabilt når der skal opbygges tykkere lag.

Producenterne af fliseklæb angiver max tykkelsen af klæberen, så du må undersøge det enkelte produkt.

De almindelige klæbere dur ofte kun til lagtykkelser på op til omkring 5mm. Skal du have tykkere lag, skal du bruge den dyrere multiklæb. Og så kan man ligeså godt bruge den til opgaven egnet gulvspartel.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også