Fugt under gulvtæppe

Hej

I forbindelse med at vi vil til at skifte gulvtæppe i et af rummene i huset, finder vi ud af at der er en stor plamage nær radiatoren i rummet. Det er tørt nu, men er lidt i tvivl om hvad det er opstået ved? Hvad skal vi gøre ved det, så det bliver håndteret korrekt? Vi købte huset som et dødsbo for 2 år siden.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I fortsættelse. Er det forsikring der skal involveres? Eller skal jeg bare have fjernet pladerne og sat nogle nye på? Jeg er lidt nervøs for at gå i gang med en masse hvis det senere viser sig at være forkert tilgang.
Hvis det var mig ville jeg lave et hul ca 10x10 cm med en stik sav. Så kan man se hvad som gemmer sig i dybet. hvis alt er fint og tørt så sættes der et par stumper træ fast nede under gulvet  med lim og skruer og stumpen puttes ned også med lim revnen kan så spartles. Skal det være rigtig fint så saver man på skrå ind i hullet fra alle sider. så er det lettere at spartle bagefter. Kommer der nogle grimme overraskelser så må vi ha yderlige inf. Det ligner jo at radiatoren har været utæt engang.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvorfor skal der overhovedet gøres noget før man konstaterer, at der bliver fugtigt igen. Det kunne jo blot være en vase, der i tidernes morgen er væltet.
Tak for svar, ud fra pladens tilstand vil det eneste rigtige være at skifte hele pladen. Ud fra hvad jeg finder under skal jeg nok skrive igen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også