byggetilladelse til brændeskur

hej alle sammen 
jeg har et problem som jeg håber i kan rådgive mig i. 

 jeg bor på en nedlagt landejendom med 1km. til nærmeste nabo og jeg vil gerne bygge et stort brændeskur på 70m^2 da vi fyrer med fastbrændsel og jeg har fået fat i nogle rigtig gode spær der er 7m. så derfor ser det bedst ud at det er 7m x 10m.

jeg har tegnet et brændeskur og søgt byggetilladelse efter alle kunstens regler. men fået afslag pga. at det er over 50^2, som er grænsen for hvor stort det må være uden man skal søge en landzonetilladelse. som har en begrænsning på at man max må have 100m^2 ude bygninger til privat brug. og jeg har en anden ude bygning på 160m^2 som jeg har privat værksted og fyre rum i.

er der nogle der har en ide om hvordan jeg kan få lov til at bygge brændeskuret 70m^2.🤞

hende fra kommunen sagde at den eneste mulighed var at jeg skulle bruge de 160m^2 til erhverv.
Og det ved jeg ikke hvordan man gør. For hvis det er nok at jeg evt. lejer noget af den ud til fx campingvogne i en kort periode. Skal jeg så have cvr. Nummer og lave regnskab og momsregistres?  🤯  

    
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ret sikker på du skal søge landzonetilladelse om så dit brændeskur (med fast tag) kun er på 2 m2.   
martin o hansen skrev den 20-09-2023 11:26:24

hende fra kommunen sagde at den eneste mulighed var at jeg skulle bruge de 160m^2 til erhverv.
Og det ved jeg ikke hvordan man gør. For hvis det er nok at jeg evt. lejer noget af den ud til fx campingvogne i en kort periode. Skal jeg så have cvr. Nummer og lave regnskab og momsregistres?  🤯  

    

 

Det er ikke en dum idé, du har fået dig der.
Du behøver ikke have et CVR nummer (og derved skulle lave regnskab og momsregistrering) hvis du tjener under 50.000kr på fx opbevaring af campingvogne.

I stedet for en kort periode, angiver du blot at du har camping opbevaring hele året (hvis nu der var nogle regler omfattet af det).

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

martin o hansen skrev den 20-09-2023 13:07:34

hej Frank Ckr. 
sådan som jeg lige forstod, det hende fra kommunen sagde. var alt under 50^2 en alm. byggetilladelse og alt over 50m^2 var en landzonetilladelse 

Min nabo har opstillet et hønsehus på 6 m2 i landzone, den skal han søge landzonetilladelse til. Selv har jeg en del net-overdækket (flytbare) volierer, dem skal der ikke søges landzonetilladelse til - heller ikke hvis jeg beklæder rammer og overdækker med plastfolie/presenning - men hvis jeg lægger fast tag på, skal der en landzonetilladelse til.       

hej alle 
1000 tak for svar.
jeg tog hen til teknisk forvaltning i min kommune og bad om af få hjælp og vejledning. og så hjalp de mig med at om registrér størstedelen af min nu værende udebygning til erhverv (udlejning af opbevarings plads) det skulle de så have et par tegninger af. 
så nu kører min landzone byggetilladelses sag igen 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis