Uskiftning af terassedør, men beholde rammen?

Hej alle.

Jeg skal have udskiftet en terassedør og vindue, som er sat i på samme tid. Jeg kender ikke producenten, da jeg sikkert har malet typeskiltet over med hvid maling.

Men tror i det er praktisk muligt at udskifte denne terassedør med en ny dør i 3 lags glas, i stedet for 2 lag som denne har?

Rammerne fejler intet. Og det er jo en masse ekstra arbejde i at udskifte rammen. Det ville være så nemt..
Dog har jeg en ide om at den nye terasse dør vil blive tykkere og stikke ud over rammen. Men hvad tæker i?

På forhånd mange tak for jeres inputs.

Daniel
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vores 3-lags terrassedøre er betydeligt tykkere end de tidligere døre, de erstattede. Bare glasset er 48mm tykt! Derudover er 3-lags døre også tungere, så der er ofte også flere og stærkere hængsler. Vores terrassedøre vejer omtrent 70kg stykket og har 4 hængsler per side.

Er det for at spare penge, eller fordi du ikke vil forsøge med at montere ny karm, at du har denne ide? Få skiftet karmen sammen med; så passer det hele fra fabrikken, du har frist træ med ny lang levetid, farver og overflader passer sammen.
Hej TulleMulle.

Mange tak for dit svar. Jeg har selv renoveret stuen, lavet maler finish osv. De var blot for at undgå at skifte rammen og lave malerarbejdet igen. Men det giver mening, det du skriver. Jeg vil se på at få skiftet det hele.. :-)

Hvad er årsagen til at du vil skifte 3-lags?
Energibesparelsen vil ligge omkring 10-20 kr om året (U-værdi fra 1,3 til 0,8)

GodeVen skrev den 20-09-2023 12:03:56

Hvad er årsagen til at du vil skifte 3-lags?
Energibesparelsen vil ligge omkring 10-20 kr om året (U-værdi fra 1,3 til 0,8)

Det er fordi vi mærker ubehageligt meget kulde fra vinduet og terasse døren i de kolde måneder. Vores sofa står lige op ad vinduet. Så jeg ville mene at kuldebroen blev reduceret med 3 lags glas. Det har vi i resten af huset, og er rigtig glade for det. :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også