Oprettet panel på skævt gulv

Hej alle

Som I kan se på billedet er jeg ved at afslutte et lille projekt med en indbygget kommode under en skråvæg. Jeg er ved at lægge sidste hånd på projektet, som er gulvpanelerne. Det skæve gulv giver dog lidt udfordringer for mig. Som I kan se sidder min afskæring af gulvpanelerne ikke helt i skabet - i hvert fald ikke i dette forsøg. Jeg kunne jo selvfølgelig gøre et nyt forsøg, med nye paneler, men jeg er ikke sikker på, resultatet ville blive voldsomt meget bedre. Jeg kunne også vælge at spartle op direkte på gulvet, men det synes jeg heller ikke er en god løsning, da jeg risikerer at skade gulvet i processen. 
Er der nogle af jer kloge hoveder, der har et godt bud på en pæn løsning af det her problem?

mvh
Johan
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er du ikke sluppet så heldigt fra.
Hvis du er sikker på evnerne ikke rækker til at lave det bedre, så spartel alle dine skruehuller og pletmal. Så ser man i det mindste ikke alle de huller der hopper og danser i fht. hinanden. Næste gang bør du bruge små dykkere eller montagelim.
Dernæst kan du montere nogle fejelister langs bunden af fodpanelerne, så man ikke kan se de svæver oppe i luften.

Selvbygger med stort S. 
Hej
Jeg har med vilje ikke dækket skruehullerne, da jeg ville have en løsning på 'kløften' mellem gulv og panel inden jeg lavede sidste finish. 
Men fejelister er selvfølgelig den rigtige løsning - tak for det :-)
Hej
Hvis nogen skulle være interesseret, så endte jeg med at skifte panelerne ud, Det blev bedre. Den sidste del brugte jeg noget akrylfugemasse til at tætne med. Det var muligvis ikke det smarteste, hvis det engang skal fjernes, men det kom til at se hæderligt ud.
Det er da blevet mere end hæderligt. 
Og rart at du følger op med resultatet her på LDS, det kan sikkert give inspiration til andre. 
Hej John9
Jeg takker 😊 … Når nogen giver sig tid til at hjælpe, så mangler det jo også bare, at vende tilbage med resultatet. 
Annonce
kunne et andenæb været anvendt spørger bare

Yes. Jeg brugte et andenæb til at få soklen i vatter, og det gik fint … men da kommoderne var sat op, kunne jeg ikke rigtig få plads til at måle præcist op med det.   
Johanc skrev den 30-10-2023 07:54:01

Yes. Jeg brugte et andenæb til at få soklen i vatter, og det gik fint … men da kommoderne var sat op, kunne jeg ikke rigtig få plads til at måle præcist op med det.   

Et lille tip til næste gang du skal lave noget lignende, så brug en masonitbrik eller en lille klods og lig blyanten vandret ovenpå. Så kan du bare trække den henover gulvet.

Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også