Indregistrere 500kg trailer til 750kg

Kan man omregistrere en 500kg trailer så den bliver til en 750kg trailer. Det er jo de samme trailere, eneste forskel er jo bare at man betaler vægtafgift på en 750kg.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke at der er forskel i brudstyrke på rammen.....men jeg tænker at du skal have i producenten for at få en attest på at din specifikke trailer kan godkendes til 750 kg.
Hvilket fabrikat er traileren?
Nu skal din bil jo så også være godkendt, til at trække en trailer uden bremsere.

Ikke svar på dit spørgsmål, men måske det i virkeligheden, er billiger at sælge din trailer, og købe en 750 kg ?

Vi prøver igen, i morgen --
Tænker brudstyrken er ens på en 500 og 750. Sidst vi kiggede på trailer i bauhaus spurgte han om den skulle indregistreres som 500 eller 750kg, det var den samme trailer. Eneste forskel var at man squ betale vægtafgift på 750kg varianten. Derfor tænkte jeg at det måske var muligt at indregistrere den som 750kg. 
Hvilket fabrikat trailer er det, er det en Dansk, kan nok få papirerne fra producenten.
Men du kunne jo også kikke forbi synshallen, og spørge dem, den skal alligevel synes hvis det skal vejes op.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
micko skrev den 20-09-2023 10:21:46

Tænker brudstyrken er ens på en 500 og 750. Sidst vi kiggede på trailer i bauhaus spurgte han om den skulle indregistreres som 500 eller 750kg, det var den samme trailer. Eneste forskel var at man squ betale vægtafgift på 750kg varianten. Derfor tænkte jeg at det måske var muligt at indregistrere den som 750kg. 

Ja, men så er Bauhaus traileren nok konstrueret som 750 kg varianten, og kan derfor nedvejes. Det er jo, som jeg forstår det, ikke en Bauhaus trailer du har, og derfor er det usikkert hvad den er konstrueret til, og indtil vi ved hvad det er for en er det jo ikke muligt at svare bare lidt seriøst?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er en brandford trailer. Det er en brugt trailer som jeg måske skal købe. 
Branforden sælges hos HN.
Prøv at se om mål og egenvægt på den du vil købe stemmer med dem i vedlagte annonce for 750 kg Bradford trailer fra HN. Så kan dit ønske måske lykkes.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
micko skrev den 20-09-2023 15:23:21

Det er en brandford trailer. Det er en brugt trailer som jeg måske skal købe. 

 Du kan købe en Ny Branford 750 kg trailer for 3995 kr., men du kan jo høre hos HN om de kan hjælpe, for det ser jo ud til 500/750 kg er ens.



Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har fået en Brenderup 500 kg vejet op til 750 kg. Det krævede et nyt typeskilt, nye vægttavler og et syn. Jeg kan ikke huske hvad Brenderup skulle have for ulejligheden, men det var ikke så galt.

Søren O
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis