Transport af Yamaha påhængsmotor

Halløj.

Jeg skal have min Yamaha 6Hk 4 takter fra 2011 -  f6cmhl - transporteret hjem.
Er det noget med at en påhængsmotor kan transporteres liggende uden at den skal tømmes for olie og benzin?
Har søgt i manualer osv. men syntes det giver lidt forskellige billeder, lige fra at det kan man ikke, til at den skal ligge på den side med styrearmen eller på den side hvor snortrækket sidder.

Skulle der sidde en her med praktisk erfaring herpå? Alternativt må jeg tage jollen med og transporterer den på båden. 

Vh. Morten
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har altid transporteret den liggende, uden hensyn til hvilken side. Husk blot at lukke for luftskruen på benzintanken, ellers kommer bilen til at stinke af benzin i lang tid.
Har dog ingen praktisk erfaring, med lige den motor..

Men når det er en 4takter skal den ligge bestemt, ellers kan motorolien rende inde i cylinderne.

Ifølge manualen... LINK   Side 65.....
Skal den stilles så startsnoren vender nedad, det samme hvis man bære den.
Den kan også ligge ned med styrehåndtaget nedad (og gearvælgeren opad)
Samt lukke benzinhanen og tankudluftningen.
       

Vi prøver igen, i morgen --
Ifølge manualen skal den enten stå “på fronten” eller ligge på venstre side (gearskifteren opad). Jeg ville nok vælge sidste, som er mere stabilt. Læg et gammel håndklæde eller lignende under, som man anbefaler.

Træd ikke på mine ledninger :o)
bobenontot skrev den 20-09-2023 10:08:21

Ifølge manualen skal den enten stå “på fronten” eller ligge på venstre side (gearskifteren opad). Jeg ville nok vælge sidste, som er mere stabilt. Læg et gammel håndklæde eller lignende under, som man anbefaler.

 Og det tænker du godt den kan gøre uden at jeg skal tømme olie af? 

Morten36 skrev den 20-09-2023 10:20:22

bobenontot skrev den 20-09-2023 10:08:21

Ifølge manualen skal den enten stå “på fronten” eller ligge på venstre side (gearskifteren opad). Jeg ville nok vælge sidste, som er mere stabilt. Læg et gammel håndklæde eller lignende under, som man anbefaler.

 Og det tænker du godt den kan gøre uden at jeg skal tømme olie af? 

 Helt sikkert, bare husk at luk tankudluftning, og benzinhanen.


Vi prøver igen, i morgen --
Morten36 skrev den 20-09-2023 10:20:22

bobenontot skrev den 20-09-2023 10:08:21

Ifølge manualen skal den enten stå “på fronten” eller ligge på venstre side (gearskifteren opad). Jeg ville nok vælge sidste, som er mere stabilt. Læg et gammel håndklæde eller lignende under, som man anbefaler.

 Og det tænker du godt den kan gøre uden at jeg skal tømme olie af? 

 Ja, men tjek lige oilestanden før start, og  lige håndklædetørrer evt. oliespild.


Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis