Pudsning af kældervægge

Hej allesammen, tak for et rigtig godt og lærerigt forum!
Jeg har for nylig overtaget hus, og er ved at planlægge renovation af kælderen. Huset er fra 1935 og kælderen er derfor med høj fugtighed og uden omfangsdræn. Tidligere ejer har skruet gipsplader med isolering op, og som I kan se på billederne, er jeg ved at pille dem ned af frygt for skimmel. Væggene inde bagved er tørre. Fugerne mellem murstenene er enkelte steder lidt dybe og nederste del af væggene er pudset op og sortmalede (tjære?). Dette pudslag sidder vanvittigt godt fast, og jeg kan nærmest ikke slå en flig af med en hammer. Mit spørgsmål er, og jeg kan pudse op direkte på dette underlag? Det nederste pudslag stikker 3-5mm ud i forhold til murstenene. Jeg er blevet anbefalet hydraulisk mørtel, men kan det hæfte på både stenene og det sorte pudslag?
Mange tak:)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok isolere og sætte gips på igen, nu da det ar vist sig at der ikke er fugt bag pladerne

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg ville klæbe kalcitherm plader på, eller Multipor.
De giver også et plant underlag for slutpuds.

Hvis den sorte puds sidder fint, kan man sagtens hærte på denne.

Elektronikteknikeren
Tak for svar! @Gregeren, skal væggene pudses op først, eller kan jeg klæbe kalciterm direkte på murene som de er?
Du klæber direkte efter løst puds er fjernet 

Elektronikteknikeren
Mange tak:)!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også