Stophane drypper

Hej

Kan jeg selv gøre noget for at få denne til at stoppe med at dryppe eller skal jeg have en vvs'er forbi?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
djaydjay
djaydjay
1082 7200
Det er ikke en stophane, det er en sikkerhedsventil.
Når varmvandsbeholder opvarmes, så udvider vandet sig, - og dette udledes gennem sikkerhedsventil.
Så det er helt normalt.
djaydjay
djaydjay
1082 7200
Ja og hvis det skal være korrekt, så skal din slange eller rør slutte over afløbet.
Så du kan se, at det drypper og dermed at din sikkerhedsventil fungerer.
HrT
HrT
696 3400
Jeg har min sat på med en slange ned i en spand. Det fordamper hurtigere end den fyldes. Købte en særlig muffe, så man kan se at det drypper ned i slangen, som så ikke ved et uheld kan tilstoppe.

Forrige ejer havde afblændet en sikkerhedsventil. Skal lige love for at vvseren kunne bande og svovle. Det er sådan set også helt sindsygt 
lorefire
lorefire Trådstarter
33
Som det kan ses på billedet har jeg en kabelskinne der fanger vandet og leder det ned i afløbet, så jeg kan også følge med i at det drypper, men jeg kunne godt ønske mig en pænere løsning :D
Annonce
ev elmand
ev elmand
25270 7480
Den pænere løsning kunne være noget f.eks. 32 mm afløbsrør som slutter lige under sikkerheds ventilen. Så kan det dryppe ned i den, og hvis sikkerheds ventil går helt amok, ( hvilket nok ikke sker )  så må det sprøjte ud på gulvet 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
lorefire
lorefire Trådstarter
33
Ja det kunne være en fin og nem løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis