Fliser ved nyt hus

Hej

Jeg har fået bygget et fint nyt hus, og skal nu have arrangeret noget belægning rundt om det. 
Det bliver 60x30 og 60x60 beton fliser, så jeg har en 90cm gang rundt om huset. På billedet er snoren midlertidigt sat af i 150cm i stedet for 90cm.
Derudover noget terrasse.
Da entrepenøren funderede huset har de lagt relativt meget grus rundt om soklen. De siger det er 0,3-0,4 grus med sten, og ikke som sådan egnet til at lægge fliser i. Der er ved soklen meget dybt, længere væk fra huset er der vel ca 15-25 cm grus.
Når nu "bare" det er en gangsti, hvor galt vil det så gå hvis jeg bare vibrerer gruset, og lægger fliser ? 
Bør jeg tage 5 cm af og så lægge stabilgrus?
Vi har selvfølgelig spurgt nogle håndværkere, både om pris, og deres foreslåede løsning, men de sagde selvfølgelig 3 forskellige ting.
(indkørsel bliver separat, og gjort efter alle kunstens regler, da jeg alligevel skal have en gravemaskine, og støbe etc.)
Tak på forhånd :)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fliser vil ligge perfekt på det underlag. Kommer der en lille sten, får du en ridse i sandoverfladen når du trækker af med ret skinne. Det har ingen betydning. Du vil nok bedre kunne vibrere sandet ( det kalder vi det her på egnen) hvis det er mere fugtig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det farlige ved at spørge her er jo så, at du få 3 andre svar, og dermed ikke er blevet klogere  
Men ja, jeg ville nu heller ikke være betænkelig ved at lave en gangsti på det underlag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis