Netpuds "højt" hus christianhp 22 18-09-2023 15:00 HejJeg skal netpudse mit hus. Det er en bungalow som er 4 meter høj. Jeg har et stillads.Jeg vil gerne sætte én lang bane op fra top til bund.Hvordan gøres det nemmest/hurtigst? Hvilken fremgangsmåde har I brugt som er mest effektiv? 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 25270 7480 18-09-2023 19:29 Mon ikke du skal gøre som man normalt gør når man pudser en væg op. Altså forberedelse med net som det nu skal være. Lave lodrette ledere med under 2 m afstand. Dem laver du ved at kaste mørtel på i ca. 5 -10 cm bredde og i hele højden. og trækker det af med 2 m lodstok ( zig zak bevægelser sideværts. Hvis muren er nogenlunde lige forsøger du at ramme 1 cm tykkelse.Når det har stået lidt, ( kaffetid eller næste leder ) så trækker du pudslag på imellem de 2 ledere, Du fylder mørtel på den store stål pudse bræt og trækker det på væggen. Når det er nogenlunde bruger de den 2 m lod stok som ret skinne vandret og trækker af imellem lederne ( igen zig zak bevægelser ) så der netop røres overfladen på lederne. Nu kan du se hvor der mangler noget og får det fyldt efter. Kører igen en tur med ret skinne indtil der kun er zig zak mønster over hele banen samt nogle enkelte små huller. Når det igen har stået lidt kommer du i cirkelbevægelser med 30 cm pudsebræt indtil det er glat. Er der enkelte huller som ikke fyldes må de lige have en klat mørtel. Hvor længe det skal stå inden der pudses er svært at sige, da det kommer an på konsistens af mørtel, murens evne til at suge vandet ud af mørtelen og naturligvis vejret. Men hvis overfladen bliver så fast at der er lidt modstand når man presser en finger ind i mørtelen så er det tid. Følger mørtelen med pudsebræt så er du for tidlig ude, er det meget svært at pudse så er du måske kommet lidt for sent og kan afhjælpe det ved at stænke lidt vand på. Så kan du vælge at lade overfladen stå sådan eller du kan køre en tur med en fugtig vandskurings pudsebræt.Det kommer an på hvilken overflade du foretrækker det skal slutte med. Men det vigtigste er at sidste behandling af muren foretages af den samme person hele vejen, ellers kan der nogen gange ses en forskel. Der er sikkert vinduer, og her sætter du et bræt i hver side af vindues hullet og 1 - 2 brædder imellem tværs over som lige netop spænder dem fast når du bankes på plads Disse træ ledere kan forlænges nedad og opad af de ledere jeg beskriver ovenfor. På den måde får du en skarp og lige kant som du kan pudse imod dagen efter inde i vindues hullet. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik