Komprimering ej mulig med pladevibrator

Renovering af bad, er ved at opbygge/komprimere sandpude inden isolering.

Jeg har et stykke svarende til ca. 1/4 af hele sandpuden hvor jeg ikke kan komme til med pladevibratoren, pga varmerør der krydser rummet. I den del af sandpuden ligger også nyanlagte kloakrør.

Er det tilstrækkeligt at komprimere den sidste 1/4 bare med vanding, “fodstampning” og en hjemmelavet stang/vægt til formålet? Sandpuden er +40cm tyk og består delvist af det gamle fyld fra under det oprindelige klaplag.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, en lægte eller en hjemmelavet jomfru er tilstrækkeligt. Dog ville jeg nok komprimere det af to omgange, så det max er 20 cm af gangen..
Ok, så tænker jeg at fortsætte. Men lige mht vanding, hvor meget skal det ha? Altså, er det mere end bare lige så det bliver vådt i overfladen eller?
Jeg ville aldrig bruge vanding.

I stedet ville jeg bruge et 5 cm rør - eller den anden ende af spaden eller noget tilsvarende til at stampe med. Og så kun 30 cm adgangen.
Med 20 cm sandtykkelse kan du gå frem og tilbage, med skridt så det hele er dækket. Klemmer mn ekstra med hælen så bliver det godt. 
Metoden med at " vande det ned" kræver at hele sandpuden gennem vandes så sandet bliver mudderagtig. Når så vandet over et par dage trækker væk så er sandet skyllet sammen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis