Buet loft i kostald

Hej dygtige medbyggere :-)

Jeg har mit værksted i den gamle kostald. Nu er værkstedet det sidste jeg mangler at renovere på ejendommen. Loftet er buet og lavet af mursten i forbandt der så er pudset og ikke vedligeholdt siden 1927. Så det ligner en lort og pudset sidder ret løst.
Hvordan fixer jeg det loft bedst og billigst? 
Den dyre: Sandblæser og pudser skidtet op igen? (helst ikke)
Den nemme: Monterer en tynd vandfast krydsfiner der er bukket så den passer til buerne?

Jeg hører gerne fra nogen som har lavet noget lignende med held.

Mange hilsner

Poul 4000

Er vild med træ
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skraber det løse af og pudser pletterne op igen.
Hvis der ikke havde været så lavloftet havde jeg monteret forskalling og troldtektplader nedenunder i stedet.

Selvbygger med stort S. 
Har set en frisørsalon, hvor det er sandblæst (eller al puds er i hvert fald fjernet) og så står stenene rå. Det ser faktisk fint ud.
Har selv valgt at isolere et tilsvarende loft med 100mm og så gips under.
Det gjorde en næsten ubeskrivelig forskel for varmen i rummet, der skal ikke meget til for at have det opvarmet til 15 - 20 grader.
djaydjay & Superdiy jeg har også set det som en mulighed, men jeg er bange for at mus og rotter tager bolig oppe i det hulrum der bliver, Men mange tak for svar fra jer begge. For det er ikke bolig, men uopvarmet værksted. 

Er vild med træ
Poul 4000 skrev den 16-09-2023 19:47:45

djaydjay & Superdiy jeg har også set det som en mulighed, men jeg er bange for at mus og rotter tager bolig oppe i det hulrum der bliver, Men mange tak for svar fra jer begge. For det er ikke bolig, men uopvarmet værksted. 

Du kan vel, at dømme ud fra billederne, se om det overhovedet vil være muligt for rotter og mus at komme ind i mellemrummet? 

Køb en billig børstesliber, og rens det ned.
Plet puds hvor nødvendigt, og slut med at male eller kalke det.
Sådan vil fruen også lave det :-)

Er vild med træ
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også