Leder efter plastbrædder med bredde på min 16cm

Hej.

I min kælder har jeg netop haft lidt vandskade i forbindelse med et dobbelt skybrud. For at undgå vand på mine træreoler i fremtiden har jeg søgt efter plast brædder med en minimum bredde af 15.8cm. Tykkelsen af bræt skal være imellem 1 og 3 cm.

Jeg har desværre haft overordentligt svært ved at finde et bræt med disse mål.

Er der nogen der kender til et bræt med disse mål?

På forhånd tak.

Mvh 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS  
Komposit terrassebrædder kunne være et bud, de findes eks på 25 x 150 mm.
Eller måske finde nogle gulvbrædder med fer og not, så er de også rimelig stabile, og tager ikke skade af en gang vand.

Vi prøver igen, i morgen --
Fluks
Fluks Trådstarter
3
Perfekt. Tak til jer begge.
Jeg havde overset dem hos jemogfix.

Mvh sverre
GodeVen
GodeVen
1131 5220
Du skal være opmærksom på at kompositbrædder normalt er blødere end træ i tilsvarede tykkelse. Hvad vil du lave med disse brædder? Jeg vil mene at de ikke er egnet til bygge reoler af.
Fluks
Fluks Trådstarter
3
Hej.

Jeg vil skifte soklen til nogle reoler. (Reolen står oven på brædte der ligger flat på gulvet. Soklen bestod før af masonit.

Mvh Sverre 
GodeVen
GodeVen
1131 5220
Normalt er komposit brædder brugt til beklædning og terrasser. Jeg tror ikke at dem du kan få, er egnet til at lave sokler af.

Hvis du lejlighedsvis har vand i kælderen, bør du have noget, hvor det let kan tørre op. En traditionel lukket sokkel, vil holde på fugtigheden.  Jeg tror det var bedre, hvis du lavede en sokkel af en kraftig plade med 4 ben under. Fx. møbelben af metal.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis