Strømmen går i dele af min lejlighed

Hej,

Strømmen i min lejlighed bliver ved med at gå, lys, tv, internet. Køkken virker fint.
Det ligner ikke at der er nogle sikringer der går. Når jeg tænder og slukker for strømmen virker den for en kort stund inden lamper begynder at blinke og strømmen går igen. Sådan kan jeg blive ved. Har prøvet at tage diverse elapparater  fra, men strømmen fortsætter med at gå.
Er der en der ved hvad jeg kan gøre? :)
På forhånd tak!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JohnLarsen
JohnLarsen
1612 3500
Har du prøvet at spørge om naboer e.l. har lignende problemer?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
djaydjay
djaydjay
1086 7200
En ret mangelfuld opmærkning af tavlen.
Har du forsøgt at udkoble alle sikringer og så koble dem ind en ad gangen ?
Det burde kunne indsnævre problemet.
Når køkken virker, så kan det jo ikke være defekt hpfi.
Om det kan være en løs forbindelse i en samling et sted ved jeg ikke, men vil nok hælde til det, hvis strømmen blot forsvinder uden en sikring slår fra.
jetdirect
jetdirect
2378 7160
har du lavet udelukkelses metoden, alt ud af stikkontakter og så tænd gruppe for gruppe indtil strømmen går. Fejlen kan ligså godt ligge i køkkenet som i et lampeudtag når der tændes for strømmen
Jacobb1
Jacobb1 Trådstarter
3
Strømmen går ikke med det samme på noget tidspunkt når jeg f.eks. Tænder lys eller fjernsyn. Det kan f.eks. virke en halv time uden at der sker noget for så at begynde at blinke og gå ud. Nogle gange kommer det tilbage af sig selv, andre gange skal jeg slukke og tænde for strømmen
Kan godt være jeg er nødt til at tilkalde en elektriker
Annonce
S. Fabrin
S. Fabrin
16074 4400
Du bør ikke overveje alt for længe at tilkalde en elektriker.

fase
ev elmand
ev elmand
25303 7480
Det er helt sikkert en løs forbindelse. Det kan være ved dine sikrings grupper eller et sted ud i installationen. 
Når det tilsyneladende kortvarig hjælper at tænde og slukke der, så er det ret sandsynlig der det skal findes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
GodeVen
GodeVen
1131 5220
Tænder og slukker på på HPFi-relæet (helt til venstre) eller på sikringerne?

Det lyder som en dårlig forbindelse eller en dårlig komponent på el-tavlen.
Dårlige forbindelser kan give gnister eller varme, og kan i værste fald starte en brand.

Hvis du ved at slukke for en af sikringerne kan slukke for alt, der har problemer, bør du gøre det indtil elektrikeren kommer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis