Reparere fjerkræsaks greb

Hej.
Jeg er meget tilfreds med min gammeldags fjerkræsaks, jeg fik den brugt af en bekendt for 30 år siden.
Men belægningen på håndtaget er begyndt at knække, nitter rager ud og er blevet lidt ubehageligt at holde på. 
Kan man reparere det på en eller anden måde?  Eller udskifte greb belægning, så den er mere lækker at holde på?
Jeg har kigget på de nye sakse, men det ser ud som om udveksling ikke er ret stor,  indhak til knogler fylder alt for meget, så de klipper kun med 6 cm af spidsen.
Hej. Jeg er meget tilfreds med min gammeldags... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bent Andersen skrev den 15-09-2023 23:29:08


Jeg ville lade hullerne være, men det  er en smagssag.

 Tænkte mere på hygiejnen.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg kom i tanker om at jeg for 20 år siden har købt noget plastik på ebay i UK, som kunne varmes op, i 70 grader varmt vand og den bliver blød som modellervoks og kan formes med fingrene.  Den bliver hård igen efter afkølingen. Jeg har kun 2 små stykker i to forskellige farver.  
Jeg har lige stået i varmt vandbad og formet det rund om saksen og har også trykket en roulettering på    


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hygiejnisk eller uhygiejnisk - det ved jeg ikke, men plastikhåndtag har været glat, så jeg har presset sandpapir korn 40 mens plastikken har været blød og har fået et skridtsikkert aftryk på overfladen. Det er blevet ok    

Jeg klipper kyllingen ud først efter den er blevet stegt, for at begrænse kød saften over det hele. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også