Ophæng af bordplade

Hej LDS

Mit første oplsag herinde og jeg er helt grøn i forhold til at noget gør det selv, så bær venligst over mig :)

Jeg vil gerne sætte et skrivebord op på mit værelse, men jeg er relativt begrænset af pladsen. Jeg tænkte derfor, at det kunne være "svævende" ved brug af hyldeknægte. På grund af den smalle plads, er der kun plads et sted, hvor der også er en radiator og garderobeskab på venstre side. Jeg har prøvet at illustrere det på billedet nedenfor.

Har I nogen eventuelle indvendninger? Eller kan det godt lade sig gøre? Bordpladen skal alene bruges til at have en computerskærm på og lidt bøger, når de bruges. Jeg vil helst ikke bore i skabet, som er et ikea/jysk indbygget skab af tyndt finer. 

På forhånd tak!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
FoXX
FoXX
595 7790
Hvorfor ikke bare skrue nogle lægter på de vægge du har? Det holder meget bedre end hyldeknægte Varmen fra radiator skal nok finde vej. Evt. kan du skære et hak i bordpladen, så er der også plads til ledninger til computeren/lys. Hyldeknægte der skal bære et stykke fra væggen vil blive noget klamp.
Mvh.
Mikkel
vorlien
vorlien Trådstarter
3
FoXX skrev den 14-09-2023 17:53:13

Hvorfor ikke bare skrue nogle lægter på de vægge du har? Det holder meget bedre end hyldeknægte Varmen fra radiator skal nok finde vej. Evt. kan du skære et hak i bordpladen, så er der også plads til ledninger til computeren/lys. Hyldeknægte der skal bære et stykke fra væggen vil blive noget klamp.
Mvh.
Mikkel

Også selvom, at der ikke er en væg til venstre, men et skab? Vil det holde, hvis jeg sætter lægter på bagvæggen og væggen til højre?

FoXX
FoXX
595 7790

Også selvom, at der ikke er en væg til venstre, men et skab? Vil det holde, hvis jeg sætter lægter på bagvæggen og væggen til højre?

Nu har du ikke skrevet mål på, men ja det vil jeg mene. Ellers må du sætte et ben i venstre forkant.

Mvh.
Mikkel
vorlien
vorlien Trådstarter
3
FoXX skrev den 14-09-2023 18:58:43

Nu har du ikke skrevet mål på, men ja det vil jeg mene. Ellers må du sætte et ben i venstre forkant.

Mvh.
Mikkel

Hej igen

Jeg kan oplyse, at bordpladen på tegningen er 80 cm bred og 50 cm dyb

Tak for svar :) 
JohnLarsen
JohnLarsen
1612 3500
Har for nogen tid siden lavet noget lignende til barnebarn Bjørn på 11. Afstod fra hyldeknægte da lidt aktivitet a la barn siddende på bordet let vil overstige hyldeknægtkaoacitejt i fastgørelsen på væggen.
Jeg vill som Foxx foreslå lægte på væggen til højre. 
Til venstre vil jeg af lægte eller andet lave en retvinklet trekant hvor den rette vinkel fastgøres på væg ved siden af radiator og på bordplade. Størst belastning klares hvis den skrå side støtter mod gulvet. Lidt mindre hvis den fastgøres mod væggen lidthøjere oppe, hvor den vil være mindre synlig. Noget i stil med vedlagte forsimplede Excel-skitse. Og så en række 20 mm huller e.l. over radiatoren. Specielt hvis den sidder under et vindue.
Afhængig af bordpladens længde ville jeg montere en støtte  på langs under bordpladen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
ev elmand
ev elmand
25303 7480
Helt ovre ved skabet kan du have et ben som går ned til gulvet uden at det generer. Når bordet kun er 80 cm lang, kan det godt bære med lægte / liste i begge sider. Hvis det er en ret tynd bordplade vil det hjælpe meget med en sarg under. Det er f.eks. en lægte på højkant under bordpladen ca. 20 cm inde. 
Den måde du har tegnet det med helt fri radiator er både det nemmeste og bedste måde at lave så varmen kan komme op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis