Skifte fugerne under tagrenden peteres 180 4200 14-09-2023 08:43 Se billede...Jeg er ved at skifte fuger, og er nu kommet til de sten, der er under tagrenden, altså dem der stikker ud og har nedadvendte fuger. Hvordan dælen gør man det uden at mørtlen bare falder ned på jorden? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30559 7480 14-09-2023 09:14 Det gør du på samme måde som de andre fuger. Altså have en klat mørtel på pudsebrættet, presse en lille pølse sammen på fugeske, og presse det op hvor det mangler. Det er endda lidt nemmere som på den lodrette væg, hvor det jo nemmere falder af fugeske. Jeg ved godt der kan falde lidt ned, men med øvelse bliver det meste siddende. I øvrigt FLOT GESIMS ( præcis som min ) Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
peteres Trådstarter 180 4200 14-09-2023 09:30 ok, tak. Nogen steder mangler der mørtel i 5-10 cm dybde, men man kan måske starte med at sætte noget på den side, der vender ned, lade det hærde og så fylde ind fra den side, der vender udad.
perhans 1511 14-09-2023 10:43 Måske du kan fuge den ene side og så holde pudsebrædtet på den side du lige har fuget mens du fuger den anden side, så du ikke presser fugen ud af der hvor du lige har fuget?
ev elmand 30559 7480 14-09-2023 11:37 Det jo et spørgsmål om have den rigtige bredde i fugeske, så den kan gå ind og trykke mørtelen fast. Man kan holde en stump under eller en finger ( husk gummihandsker) men det er vigtig for holdbar heden at fugen trykkes godt på plads. Når man stopper det op nedefra, så presses der noget ud på den lodrette studsfuge. Det skrabes af og trykkes ved at bevæge fugeske opad. Er det nedad bevægelse så trækkes fugen ud. Man skal jo så igen trykke efter når der er gået et par timer. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)