Sammentømring af 2 krydsfinerplader

Hej

Jeg står overfor at skulle lave en ny bordplade til mit køkken. Jeg har tænkt mig at lave bordpladen af en krydsfinerplade og klæbe laminat ovenpå som overflade. 

Mit problem er dog, at nærmest alle krydsfinerplader på markedet har en max længde på 244 cm - og min bordplade skal selvfølgelig være 246 cm for at passe.

Dvs. at jeg skal have tilføjet 2 cm til en anden krydsfinerplade. Er der nogen, der har nogle bud på en god løsning til, hvordan jeg gør dette på en holdbar (og pæn) måde?   
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Lad os sige at din plade skal være 30 mm tyk, så kunne du købe 2 stk på 15mm og så lave "forlængelsen" forskudt i hver ende ved at lime dem sammen.
Ende til ende samling vil aldrig kunne holde, med mindre du understøtter den. 
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Enhver “rigtig” trælast kan få krydsfiner hjem i større størelser. 3 m plader er i hvert fald ikke et problem at få hjem hos Stark. 

Selvbygger med stort S. 
Nu er det måske ikke de mest illustrative billeder men her laver jeg lige netop det PinkHenrik beskriver. Først lægger du et lag krydsfiner ned og så limer du det andet på forskudt, tror jeg forskød det ca 100cm. Brug birkekrydsfiner, det er mere lige end de fleste andre typer krydsfiner. Skær alt på overmål og skær så endeligt til når bordpladen med laminat er lagt på og tør.
Annonce
For filan det ser godt ud perhans.
Er det fadøls haner du har på toppen der ?
Og er der forskellige slags øl i dem?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak, ja, det er en bar jeg har bygget på Herslev Bryghus, med sort linolium på arbejdsfladerne. Der er forskellige øl i alle hanerne så der er noget at gå igang med.
Skide være med krydsfiner og laminat, bare man kan finde den hane der passer bedst til smagsløgene.
Og ja, det ser også godt ud👌

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis