P-vandlås

Vi er ved at få bygget nyt almindelig 1 plans typehus og har fået anbefalet af bekendte at få lavet P-vandlås ved linjeafløbene i brusekabinerne da de er selvrensende

Men entreprenøren fortæller det ikke er muligt at lave hvilket vi ikke helt forstår da vi kan forstå det nok er muligt for andre.

Kan det være fordi entreprenøren har lavet en fejl/ikke forberedt installationen til dette eller hvad kan problemet mon være?

Jeg ser frem til at læse jeres input.

På forhånd tak.

Vh. Morten 

Vh. Morten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis kloakken allerede er etableret, er det tænkeligt at der ikke kan laves fald nok, hvis det ikke har været planlagt fra start. Det kan man jo sikkert nok ændre på hvis man vil.

Jeg ville dog være forsigtig med p-vandlås under linjeafløb. P-vandlås kan komme til at lugte, og du skal sikre dig at det bliver muligt at rense vandlåsen.

Hvis du eks sætter dette udløbshus Lodret Ø75 og så P vandlås(forudsat ø75 vandlås er lovligt i gulv?)
Det tager noget plads /højde og kan give udfordringer ift at rense vandlåsen.

Men få en forklaring på hvorfor de mener det ikke kan lade sig gøre. Du er bygherre så det er dig der bestemmer  

Bare kald mig BBB 
CHRISVES
CHRISVES
144 8000
Vi har lige fået det lavet, også til linjeafløb. Det var intet problem for entreprenøren. Han nævnte blot, at der var krav fra topkote tilslutningspunkt (grenrør) til topkote p-vandlås. Mener han sagde 20 cm eller 25 cm :-). Det kræver så bare, at der er fald nok til det - det kan være der udfordringen er for din entreprenør.

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

CHRISVES
CHRISVES
144 8000
Big Bam Boo skrev den 13-09-2023 06:47:30

Jeg ville dog være forsigtig med p-vandlås under linjeafløb. P-vandlås kan komme til at lugte, og du skal sikre dig at det bliver muligt at rense vandlåsen.

Kunne dog godt tænke mig at høre lidt mere om dette, BBB :-).
Meningen med en P-vandlås er vel, at den er selvrensende, så derfor skal man ikke kunne komme til den, og der er vand i vandlåsen hele tiden, så hvor kommer lugtgenerne fra? :-)

CHRISVES skrev den 13-09-2023 08:08:05

Meningen med en P-vandlås er vel, at den er selvrensende, så derfor skal man ikke kunne komme til den, og der er vand i vandlåsen hele tiden, så hvor kommer lugtgenerne fra? :-)

Lugt gener kan komme fra aflejringer der “altid“ danner sig i vandlåse.
Kalk, sæberester, hår mm kan bundfælde og skylles muligvis ikke ud ved alm brug. Så kan du hælde en spand vand i for på den måde skylle det ud. Lykkedes det ikke stikker man klør 5 derned og samler det op. Det kan knibe med at få hånden igennem linieafløbet  

Jeg kan se at unidrain har en egen udviklet p-vandlås der har lavere højde. De anbefaler den til brusenicher med hyppig anvendelse.
Unidrain p vandlås​​​

Bare kald mig BBB 
CHRISVES
CHRISVES
144 8000
Big Bam Boo skrev den 13-09-2023 17:38:39

CHRISVES skrev den 13-09-2023 08:08:05

Lugt gener kan komme fra aflejringer der “altid“ danner sig i vandlåse.
Kalk, sæberester, hår mm kan bundfælde og skylles muligvis ikke ud ved alm brug. Så kan du hælde en spand vand i for på den måde skylle det ud. Lykkedes det ikke stikker man klør 5 derned og samler det op. Det kan knibe med at få hånden igennem linieafløbet  

Jeg kan se at unidrain har en egen udviklet p-vandlås der har lavere højde. De anbefaler den til brusenicher med hyppig anvendelse.
Unidrain p vandlås

Modtaget, og det er noteret :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis