Radiatorrør i væg i en lejlighed

Kære alle

Er der nogen der ved, hvordan reglerne er mht at lægge radiatorrør ind i pexrør i en lejlighed? - Normalvis står ejerforeningen jo for lodrette rør, mens man selv skal vedligeholde de vandrette. Hvis man kan få bestyrelsen med på, at rørene føres ind i væggen (for egen regning selvfølgelig) så er der vel ingen problemer?

- Og hvis bestyrelsen går med til dette, hvor besværligt er det så, mht. at lukke varmen for de andre lejligheder når der er tale om fjernvarme?

Jeg ved godt, at jeg selvfølgelig skal have en VVS'er ind over projektet. Jeg gider bare ikke gå igang med bestyrelsen og indhentning af tilbud, hvis det er helt umuligt :).

Ellers må jeg bare leve med rørene i rummet :).

På forhånd tusind tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O
Søren O
6187 7000
Det er nu ikke “bare lige”. Du må ikke have skjulte samlinger, så der skal laves mulighed for inspektion. Dermed bliver det nærmest umuligt at skjule i selve væggen. Det enkleste vil være at bygge en “kasse” omkring de lodrette rør i din egen lejlighed. Dermed mister du dog den “gratis“ varme de lodrette rør afgiver.
Du kan måske overbevise de andre beboere om at i skal ændre hele rørføringen ved en generalforsamling.

Søren O
Embajadores
Embajadores Trådstarter
5
Hej Søren.

Tak for svar.

Hmm. Nej en kasse har jeg ikke lyst til, så kan rørene lige så godt være synlige :).

Hvis der er en lille lem i gulvet og i loftet, så er der vel adgang dertil? - Eller ville jeg kunne have et svejset rør i væggen så der ikke er nogen samlinger? (selvom jeg tror det bliver besværligt og dyrt).

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis