Hjælp! Revne i betongulv på altan!!!

Jeg har slet ikke fået nogen svar på mit opslag og reperation af betongulv. Er der slet ikke nogen der kan hjælpe? 

Se mit opslag her: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/249600/s/reparere-revne-i-vandbelastet-betongulv 

Godt værktøj og et godt hoved er det halve arbejde... men gang alligevel altid med 3 :)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren
Gregeren
5137 2830
Du kan sagtens lukke revnen med det du har fundet frem selv, men revnen skal først ridses op, så den er åben nok til at det kan komme i.

I de fleste etageejendomme er det et fælles anliggende når der er tale om støbte dæk mv. så du kunne jo lige nævne overfor bestyrelsen at du har en revnet betonplade. Det kan være at de både finder det interessant, men også vil hjælpe med at løse det.

Det virker en smule bekymrende at revnen aktivt bliver større, det kan betyde at betonpladen er ved at give efter for det påtrykte moment. I så fald vil din reparation kun holde på kort sigt.

Elektronikteknikeren
HandyPerson
HandyPerson Trådstarter
10 2000
Super, tak. 

Det har været forbi ejendomskontoret for nogle år siden og som med det meste andet i ejendommen er der ikke sket noget siden, så nu tænkte jeg at jeg ville forsøge at reparere det selv.

Kan du forklare mig hvad den sætning: "at betonpladen er ved at give efter for det påtrykte moment" betyder? Det lyder alarmerende, men udover at det lyder som om den kan brase sammen, så har jeg brug for en oversættelse.

Er der noget jeg kan gøre for at undersøge om det er det, der er ved at ske, eller skal der er bygningssagkyndig eller lign. til at vurdere det?

Godt værktøj og et godt hoved er det halve arbejde... men gang alligevel altid med 3 :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
HandyPerson skrev den 12-09-2023 17:35:16
Det har været forbi ejendomskontoret for nogle år siden og som med det meste andet i ejendommen er der ikke sket noget siden, så nu tænkte jeg at jeg ville forsøge at reparere det selv.

Lad være! Facader og altaner i etagebyggerier hører under ejendommen. Det er ikke LDS arbejde (forestil dig at du kommer til at fræse ned i armeringen), og hvis du hyrer en professionel til at gøre det står du stadig med hele ansvaret hvis den braser sammen senere. Ingen forsikring i verden dækker den slags.
Det højeste du kan gøre er, at evt. forsegle overfladen med f.eks. epoxy, men selv den løsning er tvivlsom (indelukket fugt?).

JohnLarsen
JohnLarsen
1612 3500
Jeg tror jeg ville tale med hhv vise fet til vicevært e.l. Han kan måske klare forbindelsen til ejendomskontoret på en effektiv måde.
Hvis det ikke er en brugbar metode villejeg ud over at henvende mig direkte, sende mail med billeder til ejendomskontoret og evt. med kopi til andre højere oppe i systemet. Både for at vise alvorligheden, men også for at kunne dokumentere at jeg har anmeldt skaden.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
HandyPerson
HandyPerson Trådstarter
10 2000

God pointe, jeg havde nu ikke tænkt mig ligefrem at fræse, men jeg kan godt se hvad du mener. 

Ser det virkelig så slemt ud?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
HandyPerson
HandyPerson Trådstarter
10 2000
JohnLarsen skrev den 12-09-2023 23:39:17

Jeg tror jeg ville tale med hhv vise fet til vicevært e.l. Han kan måske klare forbindelsen til ejendomskontoret på en effektiv måde.
Hvis det ikke er en brugbar metode villejeg ud over at henvende mig direkte, sende mail med billeder til ejendomskontoret og evt. med kopi til andre højere oppe i systemet. Både for at vise alvorligheden, men også for at kunne dokumentere at jeg har anmeldt skaden.

Ja, jeg er nok bare nødt til at gå den vej igen. Tak!

FoXX
FoXX
595 7790

Altså altanen holder sku nok mange årtier endnu, men sådanne ting skal være helt i orden. Det er absolut ikke gør det selv arbejde. Jeg ville ikke være bange for sikkerheden eller noget.

Mvh.
Mikkel
HandyPerson
HandyPerson Trådstarter
10 2000
FoXX skrev den 13-09-2023 13:51:46

Altså altanen holder sku nok mange årtier endnu, men sådanne ting skal være helt i orden. Det er absolut ikke gør det selv arbejde. Jeg ville ikke være bange for sikkerheden eller noget.

Mvh.
Mikkel

Klart - tak!

JohnLarsen
JohnLarsen
1612 3500
@ HandyPerson
Nej, jeg synes ikke det ser slemt ud, men billedet viser jo kun revnen i overfladen. Hvordan det ser ud inde i materialet er der ingen af os der ved. Hverken nu, om et år eller om xx år. Derfor skal det minimum undersøges af nogen der har forstand på det.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
HandyPerson
HandyPerson Trådstarter
10 2000
JohnLarsen skrev den 13-09-2023 17:34:52

@ HandyPerson
Nej, jeg synes ikke det ser slemt ud, men billedet viser jo kun revnen i overfladen. Hvordan det ser ud inde i materialet er der ingen af os der ved. Hverken nu, om et år eller om xx år. Derfor skal det minimum undersøges af nogen der har forstand på det.

Tjek! Tak for svar :)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også