Haveskur med flisebund

Henrikhp
Henrikhp
622 7000
Hej.

Jeg har lovet at hjælpe noget familie med et haveskur og skal lige have nogle ting afklaret inden jeg kaster mig ud i projektering og indkøb af materialer.

Jeg har tænkt mig at lave punkt-fundament med en afstand på ca. 1,5 meter. Bundremmen hæves lidt fra jorden og der påsættes en eternitplade der samtidig "graves ned". Skelettet vil jeg lave i 45x95 mm spærtræ, alle samlinger samles med byggebeslag og beslagskruer. Der isættes en pladedør med glasfelt - altså en god kvalitet dør. Skuret isoleres med 50 mm isolering for lige at tage det værste frost. Taget laves med ensidig hældning. Der trækkes et kraftigt kabel til skuret der skal håndtere både opladning og belysning. 

Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber i kan svare på:
  • Er en afstand mellem punktfundamenterne på 1,5 meter for meget?
  • Er der en "standard" afstand fra jorden/belægningen man placerer sin bundrem?
  • Er 45x95 til bundrem ok når der ikke skal være "svævende" gulv i skuret?
  • Hvad gør man hvor døren skal monteres? Laver 2 lag spærtræ således døren fastgøres til en ramme af 90 spærtræ for stabilitetens skyld? 
  • Og lader man bunden af bundremmen flugte med underkant af bundstykket og klodser døren op på belægningen inden montage?
  • Er 5 graders hældning på taget nok?
  • Hvad er den bedste/nemmeste gør det selv løsning til selve taget? Altså ovenpå tagkryds'en?

Mvh Henrik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Henrikhp skrev den 11-09-2023 07:34:50

Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber i kan svare på:
  • Er en afstand mellem punktfundamenterne på 1,5 meter for meget?
  • Er der en "standard" afstand fra jorden/belægningen man placerer sin bundrem?
  • Er 45x95 til bundrem ok når der ikke skal være "svævende" gulv i skuret?
  • Hvad gør man hvor døren skal monteres? Laver 2 lag spærtræ således døren fastgøres til en ramme af 90 spærtræ for stabilitetens skyld? 
  • Og lader man bunden af bundremmen flugte med underkant af bundstykket og klodser døren op på belægningen inden montage?
  • Er 5 graders hældning på taget nok?
  • Hvad er den bedste/nemmeste gør det selv løsning til selve taget? Altså ovenpå tagkryds'en?

Mvh Henrik

Afstanden mellem punktfundamenterne kan nok lige gå an, var det mig ville jeg sætte den lidt tættere.

Afstanden til jord vil jeg anbefale min. 5 cm..

45x95 til bundrem er ok, men ville sætte punktfundamenterne lidt tættere, jeg ville bruge trykimprægneret, til bundremmen...

Hvis du laver punktfundamenter på begge sider af døren, kan du sagtens bruge 45x95 reglar til rammen den skal sættes ind i.(går ud fra døren er med karm)....

Når der ikke er fundament, skal du ikke lade bundstykket af dørkarmen gå helt med til jorden, så får du problemer i frostvejr, da jorden hæver sig......

Hældningen på taget afhænger at tagtypen.....

Skal der ikke lys ind i rummet? Så kunne et termotag være en løsning, eks Rias må man ligge ned til et fald på 3 cm pr meter......

Vi prøver igen, i morgen --
Søren O
Søren O
6187 7000
Husk kraftig plastfolie under fliserne på gulvet. Det modvirker opstigende fugt.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis