Hej.
Jeg har lovet at hjælpe noget familie med et haveskur og skal lige have nogle ting afklaret inden jeg kaster mig ud i projektering og indkøb af materialer.
Jeg har tænkt mig at lave punkt-fundament med en afstand på ca. 1,5 meter. Bundremmen hæves lidt fra jorden og der påsættes en eternitplade der samtidig "graves ned". Skelettet vil jeg lave i 45x95 mm spærtræ, alle samlinger samles med byggebeslag og beslagskruer. Der isættes en pladedør med glasfelt - altså en god kvalitet dør. Skuret isoleres med 50 mm isolering for lige at tage det værste frost. Taget laves med ensidig hældning. Der trækkes et kraftigt kabel til skuret der skal håndtere både opladning og belysning.
Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber i kan svare på:
- Er en afstand mellem punktfundamenterne på 1,5 meter for meget?
- Er der en "standard" afstand fra jorden/belægningen man placerer sin bundrem?
- Er 45x95 til bundrem ok når der ikke skal være "svævende" gulv i skuret?
- Hvad gør man hvor døren skal monteres? Laver 2 lag spærtræ således døren fastgøres til en ramme af 90 spærtræ for stabilitetens skyld?
- Og lader man bunden af bundremmen flugte med underkant af bundstykket og klodser døren op på belægningen inden montage?
- Er 5 graders hældning på taget nok?
- Hvad er den bedste/nemmeste gør det selv løsning til selve taget? Altså ovenpå tagkryds'en?
Mvh Henrik