Havetraktor vil ikke starte, efter olietab

Hej.

Jeg har en Husqvarna lth152, som for nylig pludselig blev varm og gik ud imens den kørte. Jeg fandt ud af, at det var proppen til olietanken, der var røget ud.
Jeg satte en midlertidig prop i, startede motoren og kørte den i garage (ingen problemer).

Jeg har nu fået en ny prop og fyldt ny olie på. Men traktoren vil ikke starte. Der sker ingenting, når jeg drejer tændingen.

Jeg har prøvet at lade batteriet og renset polerne bare for at være sikker, men det har ikke hjulpet.

Jeg kan allerhøjest fremprovokere et svagt klik fra motoren.

Er der noget, jeg har overset? Hvad kan være galt?

Vh

VH Schunck

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv om du kan dreje motoren rundt med hånden, du skal nok have blæserskjoldet af, afmonter tændrøret også.
Kan du ikke dreje den rundt, er motoren nok kørt fast, da den blev kold.

Er starteren eller andet el, blevet sølet ind i olie kan det også være at det ikke virker mere.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, det første du skal finde ud af, er om motoren har sat sig.

At olien løber fra, er noget af det værste der kan ske for en motor. Hvis man opdager at det er sket, må man under ingen omstændigheder forsøge at starte igen uden at der fyldt olie på.

Cylinder, stempel og lejer kan være ødelagte. Motoren skal splittes helt af og de nævnte dele skal undersøges. Alternativt skal motoren skiftes - men som nævnt start med teste om motoren kan dreje rundt.

Kom der gang i traktoren igen ?

Vi prøver igen, i morgen --
Nej, ikke endnu... Jeg har ikke så meget tid fra arbejde pt. så jeg er trinvis igang med at teste de ting, der er blevet skrevet, når jeg har lidt tid.

VH Schunck

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis