Reparering af kabelføring gennem yderdør

Hejsa

Jeg har en gammel kabelføring gennem en yderdør til min kælder. Den har ikke før været et problem da området foran døren er overdækket. Men et nyligt skybrud og et overvældet kloak-system gjorde at der alligevel sev en smule regnvand ind i kælderen. Naturligvis mens vi var væk🤣 Jeg er igang med at hive fugtige og små-mugne gulvplader osv af og tørre hele rummet godt igennem før der skal lægges nye. I mellemtiden vil jeg mægtig gerne have lukket for kabelføringen. 

Jeg er lidt på uvant grund i det hele taget, og blev lidt i tvivl om det jeg havde gang i måske var den bedste måde at gøre det på. Så nu håber jeg lige at få et erfarent øje henover skulderen herinde for at se om det er helt i hegnet. 

Jeg har forsøgt at lappe hullet vha maler-acryl (se billeder). Det ser ikke kønt ud ligenu men det skal naturligvis lige forskønnes og males over osv når jeg er færdig. Er det en ok måde at gøre det på eller har det erfarne folk herinde nogen tips til mig?😊

Mange hilsener
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bredker
bredker
2312 9760
det dårligste valg , acrylfuge kan ikke tåle det mindste vand , uden at blive opløst
ev elmand
ev elmand
25292 7480
Nu er du jo godt i gang så det er lidt sent at komme med gode råd. 
Maler-acryl kan ikke slibes på en nem måde, og især ikke i hjørner som det her. Så den endelige facon skulle have været lavet med det samme. Det gør man med fugepinde som har stået i sæbevand. Så kan man godt lave lidt profil i det. Det er heller ikke egnet til uden dørs brug. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
JakobSievers
JakobSievers Trådstarter
32
bredker skrev den 10-09-2023 12:35:41

det dårligste valg , acrylfuge kan ikke tåle det mindste vand , uden at blive opløst

Ah. Ved ikke hvordan jeg kunne have overset så vigtig en detalje🤦‍♂️ Hvad bundersøgelse jeg bruge istedet? Kan stadig nå at fjerne det jo

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også