Praktisk gulv til garage / værksted?

Halløj!

Jeg har en gammel trægarage ved mit sommerhus. Den er lavet engang i 60erne, og er isoleret med 10cm glasuld og beklædt med profilbrædder indvendigt og udvendigt. I et forsøg på at lave rummet til anneks, har den gamle ejer bare lagt et et almindeligt gulvtæppe direkte på betongulvet. Der lugter fugtigt, svedigt og jordslået i rummet, og jeg formoder at fugten stiger direkte op i garagen. Der er ikke krybekælder.

Gulvtæppet skal selvfølgelig væk. Rummet skal nu bruges til opbevaring og som et simpelt værksted.

Men hvad skal jeg lægge af gulv? Det skal gerne være praktisk, relativt billigt og selvfølgelig kunne modstå fugt.

Tak for hjælpen!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kustoden
kustoden Trådstarter
13
Her ses et hjørne af gulvet
Under alle omstændigheder, skal du fjerne gulvtæppet, og lade gulvet tørre op, og i det hele taget se hvordan det er med fugt.
Kunne det ikke være en løsning, bare at have det som betongulv?

Ellers klinker, eller male gulvet..

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
kustoden
kustoden Trådstarter
13
Helt klart. Jeg fjerner tæpper i dag. Er der noget særligt, jeg skal holde øje med ift betongulvet?

God ide at male! Er det så epoxy, der er vejen frem?
kustoden
kustoden Trådstarter
13
Her 2. Hjørne
Ja epoxy maling kunne være en mulighed.
Jeg ville lade gulvet stå i rå beton, og holde øje med om der kommer fugt, bliver gulvet sommetider lidt fugtigt, tror jeg et råt betongulv er bedste løsning, da gulvet kan ånde.

Jeg har lige malet et betongulv med denne her epoxy, den var super nem at bruge, og bruger du koden LDSMAL07 får du 20 % rabat (en aftale LDS har med malgodt)  LINK    (de har også en mindre i 6 kg)

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
BOFH
BOFH
2395 8600
Jeg ville beholde det i rå beton og etablere noget passiv ventilation - på det første billede kan man se at bunden af profilbeklædningen har suget vand på et tidspunkt.
Hvis man er usikker på om der er/kan forekomme opstigende fugt evt i kombination med frost er epoxy ikke en god kandidat, det kan ikke holde vedhæftningen mod fugtigt underlag pga det er så hårdt.
Klinker vil holde bedre men ligesom med epoxy også med risiko for at evt opstigende fugt finder en anden vej og evt slår fra hvis det fryser mens det er opfugtet.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

kustoden
kustoden Trådstarter
13
Tak for tips! Jeg holder det råt i første omgang 🙌
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også