Pudstype/struktur?

Jeg har noget puds på min facade som skælder af nogle steder, ikke blot malingen som gøre men også pudsen bag malingen nogle steder, men jeg søger opskriften til at lave denne type puds.? Eller hvad det nu hedder.

Jeg vil ikke pudse huset op fra bunden jeg vil blot reparer det som falder af.

For mig ligner det alm puds med lidt grove korn i.?

Billeder viser hvilken jeg snakker om.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg finder noget som hedder Silikonepuds, kan det være tilfældet her.? - Jeg ved så ikke om værktøjet man også bruger som pudsebræt har en virkning også med noget struktur i.? Eller hvad. 
Hvis det er et ældre hus, så er der sikkert ikke brugt fancy materialer. Det er arbejdsmetoden der giver denne overflade. Jeg tror det er det man kalder stænkpuds. 
Så hug det af som er løs og puds det op, og stænk til slut en tynd blanding på med kalkkost. 
Før du pudser så kaster du noget tynd af blandingen hårdt ind på vægge. ( udkast ) Det gøres med en murerske. 
Så pudser du normalt, men trækker det noget hårdt af med skum pudsebræt. På den måde kommer du ind så pudslaget ligger i højde med basis overfladen. 
Kalkkosten dyppes i en tyndere blanding og det kastes imod overfladen, indtil du har en jævn knudret overflade. 
Den gamle del af muren rengøres imellem hvert trin så det ikke bliver flere knotter på denne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også