Solceller passer paneler medmindre inverter

Hej
har fået 2 invertere og vil gerne købe nogle solceller til mit tag

men hvad skal jeg være opmærksom på, der er noget med startstrøm, så man sætter panelerne i serie til man er inden for inverteren min og Max er det korrekt ?

kan man montere flere watt solceller en inverteren kan klare ?

mvh Klaus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er et billede af inverteren
JohnLarsen skrev den 09-09-2023 16:06:35

Hvorfor ikke kontakte Sunways? F.eks. på [email protected]

jo det kan man sige, men tænker mit spørgsmål er meget generelt og der er. nok rigtigt mange der ved det herinde, så ville loge prøve det først

Altså MPP voltage range går fra 203 volt til 600 volt, jeg har plads til 10 store solcellepaneler som er på ca. 40-60 volt pr. Stk og imellem 400 - 500 watt afhængig af model

så hvis jeg har forstået det rigtigt så starter inverteren kun hvis den for minimum 203 volt, og jeg kan komme op på Max 3000 watt,, hvilket bliver lidt svært da jeg enten har svært ved  at komme op på minimum volt eller når at komme op over de 3000 watt

så jeg skal finde nogle paneler der giver et højt volt og mindre watt, for tænker det vil være smartest at ramme så tæt på de 600 volt som muligt, er det korrekt ?

Har du overvejet at spændingen på solcellerne kan variere med hvor meget de bliver belyst, altså hvor meget solen skinner. Prøv at måle spændingen under forskellig mængde lys.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis